Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ جلسات آموزش مهارت‌های فنی تلاوت در مسابقات قرآن کریم ویژه قاریان، مرتلان، حافظان، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء و در رشته‌های قرآنی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و اذان در محل حسینیه صاحب‌الزمانی تهران برگزار می‌شود.

این جلسات زیر نظر داوود جعفری، قاری و مدرس قرآنی کشور و با حضور داوران بین‌المللی و کشوری قرآن کریم به بررسی مباحث ریز به ریز شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی می‌پردازد که طی هر جلسه سه نفر از اساتید و داوران بین‌المللی و ملی در جلسات حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین جلسه از این دوره‌ آموزشی نیز امروز یکشنبه، سوم شهریورماه با حضور رحیم خاکی، محمدرضا ابوالقاسمی و معتز آقایی، از پیشکسوتان و داوران بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد. در پایان جلسه نیز جوایزی نقدی به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.

تحلیل تلاوت هر فرد در صوت، لحن، وقف و ابتدا، تجوید و حسن حفظ، شناخت مبانی تلاوت در دوره‌های شهرستانی، استانی، مقدماتی و فینال کشوری، آشنایی با سلایق و نقطه‌نظرات داوران و آئین‌نامه مسابقات، روان‌درمانی استرس، باید و نبایدهای خوراکی، تمرینات حرفه‌ای همراه با پزشک متخصص و آشنایی با تکنیک‌های حرفه‌ای در تلاوت‌های مسابقاتی از جمله مباحثی هستند که در این جلسات پیگیری و بررسی می‌شود.

یادآوری می‌شود، این جلسات قرآنی در محل حسینیه صاحب‌الزمانی تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولی‌عصر(عج)، پلاک ۱۳۱۹ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور و تلاوت در این جلسات باید حداقل از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در محل حسینیه حضور داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی دومین جلسه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)

محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز، گفت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در ایران، در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های آموزش، محافل، تفسیر، هنر و ارتقای مبلغین قرآنی، گام‌های بلندی در مسیر تعالی و نشر فرهنگ قرآنی برداشته است.
 

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با سابقه‌ای دیرینه در زمینه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در سال اخیر با مصوبه آستان قدس رضوی، به عنوان اداره دارالقرآن کریم شناخته می‌شود.
 

فعالیت‌های آموزشی
سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی بیان داشت: بخش آموزش دارالقرآن الکریم با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش قرائت نماز، تصحیح تلاوت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن و حفظ اشاره کرد.
 

محافل انس با قرآن
وی یادآور شد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در طول روز، هفته و سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ثابت دارالقرآن است. محافل انس با قرآن نیز با عنوان کرسی تلاوت رضوی هر روز برای خانم‌ها و آقایان در رواق امام و رواق حضرت زهرا برگزار می‌شود.
 

تفسیر و حدیث
مقومی گفت: بخش تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم با بهره‌مندی از اساتید برجسته، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌ریزی و اجرای بیان معارف اذان‌گاهی، برگزاری نشست‌های تفسیری و کلاس‌های تفسیر، محفل انس با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در دستور کار دارد.
 

هنرهای قرآنی
وی افزود: علاوه بر آموزش و تلاوت، دارالقرآن الکریم در زمینه هنرهای قرآنی نیز فعال است. در این بخش، شاهد خلق آثار هنری فاخر توسط هنرجویان و اساتید در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و سایر رشته‌های هنری هستیم.
 

ارتقای مبلغین قرآنی
مقومی خاطرنشان کرد: دارالقرآن الکریم با برگزاری جلسات ارتقای مبلغین قرآنی با حضور استاد قرائتی در ماه مبارک رمضان و تداوم این جلسات به صورت هفتگی پس از ماه رمضان، گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مبلغان قرآنی برداشته است.

سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در پایان، ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای شرکت در برنامه‌های متنوع این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که دارالقرآن الکریم در مسیر ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و ارتقای سطح دانش و معرفت زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی، بیش از پیش موفق باشد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون