Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ موسی خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ورود مدعی العموم به آتش سوزی جنگل‌های ارسباران، اظهار کرد: دادستان شهرستان خداآفرین از همان لحظات اولیه در کنار سایر عوامل در محل حضور پیدا کرده است و دستورات متعدد جهت بررسی عمدی بودن یا نبودن آتش سوزی و در صورت عمدی بودن برای شناسایی مقصران صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین طی نامه‌ای از دادستان شهرستان مربوطه خواسته‌ام تا کسانی را که در نگهداری، حفاظت و یا اطفاء حریق تخلف و سهل انگاری داشته‌اند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان افزود: در همین رابطه ماموریتی نیز به معاونت پیشگیری استان آذربایجان شرقی و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه جهت بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی محول شده است که در حال حاضر شروع به بررسی موضوع کرده اند تا کسانی که در این رابطه تعلل و قصوری داشتند، معرفی شوند.

گفتنی است: آتش‌سوزی در منطقه جنگل‌های ارسباران واقع در استان آذربایجان شرقی از آخرین ساعات روز چهارشنبه ۳۰ مرداد آغاز که در چند مرحله مهار شد، اما به علت وزش باد شدید، آتش مناطق وسیع‌تری را در بر گرفت و  روز گذشته با تلاش نیروهای امدادی، نظامی، مردمی و مدیریت مهار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی آذربایجان شرقی جنگل معاون وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب عبدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران میزان بارش سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبشهت ۱۴۰۲) را ۱۵۲.۳ میلیمتر اعلام کرد.

وی در عین حال اظهار کرد: بارش سال آبی جاری نسبت به بارش ۲۳۵.۲ میلی متری بلندمدت کاهش ۳۵.۵ میلیمتری را نشان می‌دهد.

عبدلی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال آبی جاری در استان از ایستگاه‌های مرند با ۲۷۲.۷ و ورزقان با ۲۷۲.۱ میلی متر گزارش شده است، گفت: کمترین بارش در ایستگاه میانه به میزان ۱۲۸.۱ میلیمتر ثبت شده است.

وی بیشترین افزایش بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مربوط به ورزقان با ۱۳۲.۵ میلی متر افزایش عنوان کرد و افزود: بیشترین کاهش بارش مربوط به چاراویماق با ۴۹.۸ میلیمتر کاهش است.

عبدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایستگاه چاراویماق ۲۸۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده است در حالی که امسال ۲۳۴.۲ میلی متر بارش داشتیم.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی در مقایسه بارش‌های فصل جاری (ابتدای فروردین تا ۱۷ اردیبهشت) نسبت به بلند مدت گفت: در بهار امسال ۷۶.۸ میلی متر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به بارش ۸۳.۷ میلی متری بلند مدت در زمان مشابه ۶.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 6100329

دیگر خبرها

  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • قایقران آذربایجان شرقی در تیم ملی
  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • بررسی سیمای مدعیان صعود و کاندیداهای سقوط لیگ دسته اول
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم