Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@21:50:55 GMT

طرز تهیه کوکی هل

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۳۱۷

طرز تهیه کوکی هل

خبرگزاری آریا -

طرز تهیه کوکی هل
کوکی هل، فوق العاده معطر و خوشمزه، با طعمی سنتی و اصیل ایرانی
مواد لازم برای کوکی هل :
آرد2/5 پیمانه کرهنصف پپیمانه روغن جامد (گیاهی یا قنادی)نصف پیمانه پودر شکر نصف پیمانه پودر هل 1/5 قاشق چایخوری گلاب (وانیل)1 قاشق نمک 1/4 قاشق چایخوری
طرز تهیه کوکی هل :
ابتدا کره نرم و روغن جامد گیاهی یا قنادی را حدود دو دقیقه با سرعت متوسط همزن بزنید (من به جای آن کلا یک پیمانه سرخالی مارگارین ریختم)، پودر شکر، پودر هل، وانیل (من به جای آن گلاب ریختم) و نمک را اضافه کنید و با سرعت کم در حد مخلوط شدن هم بزنید آرد را هم کم کم اضافه کنید و با سرعت کم در حدی که خمیر یک دست و صاف شود هم بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خمیر را لای سلفون بگذارید و به صورت گرد آن را پهن کنید و نیم الی یک ساعت داخل یخچال بگذارید. کف سینی پخت را کاغذ روغنی بگذارید و روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار بگذارید و روی خمیر هم کمی آرد بپاشید و با وردنه به ضخامت تقریبی یم سانت یا کمی کمتر باز کنید و با کاتر برش بزنید و با فاصله دو سه سانت از هم در سینی بچینید و نیم ساعت آن را داخل یخچال قرار بدهید.
فر را با دمای 175 درجه تنظیم کنید و شیرینی ها را به مدت 8 الی 10 دقیقه یا تا زمانی که دور تا دور آن طلایی شود داخل فر قرار بدهید.
بعد از پخت اجازه بدهید پنج دقیقه بماند و سپس به آرامی از کاغذ جدا کنید و بگذارید روی توری تا خنک شود و روی آن کمی پسته خرد شده و برگ گل بگذارید و پودر شکر بپاشید.
گردآوری: بخش آشپزی بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربا را برای صبحانه نخورید!

به گزارش خبرآنلاین ،کامکوات یا به قول عده‌ای پرتقال تزئینی از جمله مرکباتی است که هم خام آن با پوست در سبد میوه‌ها خوردنی است هم پخته آن به صورت مربا.

همشهری در خبری نوشت:البته این مربا از آن نوع مرباهایی نیست که بشود با خامه یا کره به عنوان صبحانه خورد؛ مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

مواد لازم


۱ کیلوگرم کامکوات
۷۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک لیتر آب
۲ ق س آبلیمو

۱. میوه‌ها را شسته و در آبکش بگذارید. بعد روی هرکدام از میوه‌ها به صورت طولی، دوبرش ایجاد کنید تا هم موقع جوشیدن تلخی پوست میوه‌ها گرفته شود و هم اینکه موقع پختن با شکر، به خوبی مواد را جذب کند.

۲. حالا تمام کامکوات‌ها را که برش داده‌اید در قابلمه‌ آب‌جوش بریزید تا بجوشند.

بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، کامکوات‌ها را از آب خارج کرده و در صافی بریزید. روی آنها آب سرد بگیرید تا تلخی آنها خارج شود.

۳. عمل جوشاندن کامکوات‌ها را یک بار دیگر تکرار کنید و در مرحله بعدی، آنها را در کاسه یا قابلمه‌ای بزرگ ریخته روی آنها آب سرد بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بمانند. در این مدت آب روی کامکوات‌ها را چند بار عوض کنید تا تلخی و اسانس آنها به طور کامل از بین برود.

۴. شکر را با آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ (مانند شربت) شود. حالا کامکوات‌ها را در این شربت انداخته و حدود نیم ساعت بگذارید تا میوه‌ها با شکر بجوشند و شیرین شوند. در آخر آبلیمو را اضافه کنید.

فوت‌وفن


افزودن آبلیمو در مراحل آخر تهیه مربا برای جلوگیری از شکرک زدن مرباست.

جوشاندن‌ و آبکش‌کردن‌ چند باره کامکوات‌ها برای گرفتن تلخی آن است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901079

دیگر خبرها

  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟