Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:30:50 GMT

در تامین مواد اولیه پوشاک زنانه دچار مشکل هستیم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۱۴۳۸

در تامین مواد اولیه پوشاک زنانه دچار مشکل هستیم

‌رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد پوشاک موجود در بازار، وارداتی است، گفت: در تولید پوشاک زنانه بیشتر از مواد اولیه خارجی استفاده می شود که واردات آن با مشکلاتی از جمله هزینه بالا همراه است.

‌ابراهیم خطابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-‌ در خصوص وضعیت بازار پوشاک اصفهان، اظهار کرد: بازار فعلی پوشاک وضعیت جالبی ندارد، زیرا در حال برچیدن اجناس خارجی از بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار از سال گذشته کلید خورد و کالای ایرانی جایگزین کالای خارجی می‌شود. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر به جز تعداد اندکی که از قبل باقی مانده، کالای قاچاق در مغازه‌ها نداریم و به دنبال جایگزینی پوشاک ایرانی هستیم. لباس تولید اصفهان نسبت به گذشته از نظر کیفیت بهبود یافته و در آینده‌ای نزدیک توانایی رقابت با پوشاک خارجی را دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به اینکه زمانی در بین خانواده‌های ایرانی پوشاک خارجی حرف اول را می‌زد، گفت: امروز در تولید کت‌و‌شلوار، مانتو و لباس‌های مجلسی بسیار قوی عمل می‌کنیم، اما برای جایگزینی کامل پوشاک ایرانی در بین مردم نیازمند فرهنگ سازی هستیم که این کار زمانبر است و صدا و سیما باید در سال رونق تولید بر این مقوله تمرکز کند همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان باید پوشاک با کیفیت ایرانی را تولید و به فروش برسانند.

وی در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بر بازار پوشاک اصفهان، گفت: تحریم‌ها در بحث تولید می‌توانند باعث کاهش وابستگی به خارج شوند. تحریم‌ها در بازار پوشاک اصفهان تاثیر محسوسی نداشته، البته ماشین‌آلات کارخانجات نساجی باید بروز شود.

خطابخش ادامه داد: امروز چون در بازار تولید سنتی نداریم، بنابراین ماشین آلات نساجی باید به روز شوند، مردم باید توجه کنند که به دلیل تحریم‌ها نباید جوانان بیکار باشند و برای رفع نیاز‌های خود به کشورهای خارجی وابسته باشیم.

وی در خصوص تامین مواد اولیه صنعت پوشاک، اظهار کرد: از سال 96 تاکنون تولید ایرانی رونق گرفته، اما در زمینه مواد اولیه هنوز مشکلاتی وجود دارد و اگر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش جدی‌تر کار کنند؛ می‌توانیم در تمام بخش‌ها خودکفا شویم. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان، افزود: بازار نیز دچار رکود و مشکلاتی شده که بخشی از آن به معیشتی مردم باز می‌گردد که باید برای آن چاره اندیشید. 

وی با بیان اینکه 50 درصد مواد اولیه پوشاک مردانه از جنس ایرانی و بقیه آن خارجی است، اظهار کرد: متاسفانه در تولید پوشاک زنانه بیشتر از مواد اولیه خارجی استفاده می شود که واردات آن با مشکلاتی از جمله هزینه بالا همراه است.

خطابخش با تاکید بر ضرورت تولید پوشاک در داخل کشور و برندسازی آن، گفت: تولید مواد اولیه در ایران هزینه بالایی دارد، از سال 93 تمام تولیدکنندگان داخلی کار خود را تعطیل کرده بودند، اما بعد از تحریم ها دوباره مشغول به کار شده اند و اگر در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری شود تولید افزایش و در نتیجه قیمت پوشاک کاهش می یابد.

وی با اشاره به عوامل رونق تولید کالای ایرانی، اظهار کرد: تغییر ذهنیت خرید اجناس خارجی و همچنین افزایش تولید داخلی در راستای رونق تولید خواهد بود البته واردات مواد اولیه به دلیل تحریم‌ها به سختی انجام می شود، از طرفی استفاده از مواد اولیه‌ای که در سال‌های گذشته انبار شده بود، به تولید رونق داده است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان افزود: پیش از تحریم ها 99 درصد پوشاک موجود در بازار، وارداتی بود، اما در حال حاضر کمتر از 10 درصد پوشاک کشور خارجی است که دلیل آن بازرسی اتحادیه و برچیدن کالای خارجی از بازار بود که موجب فروش پوشاک ایرانی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته واحدهای تولیدی زیادی در بخش پوشاک تعطیل شده بودند که به دلیل تحریم ها دوباره شروع به کار کرده اند، اما نیازمند وام‌هایی با سود پایین و همچنین معافیت های مالیاتی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوشاک زنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسترسازی تولید را برای تنظیم بازار دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمّی و قیمتی به حداقل برسانیم.

به گزارش مشرق، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تنظیم بازار بستر سازی تولید را دنبال می کینم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه های تولید روغن و بازرگانان ۷۰۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد