Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز یکشنبه در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین افزود: این بیمارستان ها با همکاری ارتش، سپاه و جمعیت هلال احمر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و کمیته درمان برپا می شود.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان شهرستان قصرشیرین و بیمارستان های سرپل ذهاب و مراکز درمانی و همچنین ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی استان کرمانشاه با تمام توان برای ارائه خدمات لازم به زائران اربعین تجهیز و آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۵۰ پایگاه بهداشتی و همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس و ۱۰دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی از قصرشیرین تا مرز رسمی خسروی نیاز است که استقرار یابند.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: همچنین سه فروند بالگرد نیز در قصرشیرین و مرز خسروی مستقر می شود تا در صورت نیاز به کارگیری شوند.

او اضافه کرد: نصب ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز خسروی و مجموعه پایانه و  یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی و همچنین بهره گیری از کمک شهرداران استان کرمانشاه و شهرداری منطقه ۱۳ تهران نیز برای تنظیف و پسماند و همچنین ایجاد پست قرنظینه در مرز نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته از سوی کمیته درمان اربعین است.

فرماندار قصرشیرین هم در این جلسه گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تقویت زیرساخت های بهداشتی درمان این  شهرستان است و هم اکنون بیمارستان این شهرستان با امکانات مناسب فاقد پزشک و کادر درمانی متخصص است.

مرادعلی تاتار افزود: مردم قصرشیرین مرزداران وفادار نظام و دارای پیشینه مقاومت و ایثارگری در دفاع از نظام و انقلاب هستند از این رو شایسته امکانات مناسب هستند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت شناور شهرستان قصرشیرین از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخواست داریم نسبت به برطرف کردن دغدغه های درمانی مردم شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در جلسه گفت: کمیته درمان درپنج بخش امداد فوریت ها و اورژانس پیش بیمارستانی، درمانی، بهداشت، غذا و پشتیبانی خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می کند که پیش بینی های لازم  در راستای استقرار بیمارستان های صحرایی و کادر تخصصی و همچنین ارائه خدمات بهداشتی در ایام ترد صورت گرفته است.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: ۲ درمانگاه خسروی با ۱۰ میلیارد ریال تجهیز شده است و هم اکنون برای خدمات رسانی به زائران کاملا آماده است.

وی ادامه داد: ۱۰ پایگاه اورژانس در مسیر قصرشیرین به خسروی،۲ پایگاه در محل پارکینگ ها و ۲ پد بالگرد در مرز خسروی نیز از دیگر امکانات پیش بینی شده برای زائران اربعین است.

وی گفت: هم اکنون سه پشک متخصص شامل بیهوشی، اطفال و جراحی در بیمارستان شهرستان قصرشیرین مستقر هستند و تلاش می کنیم از ظرفیت اربعین برای جذب نیروهای متخصص برای استان کرمانشاه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بهترین امکانات در بیمارستان قصرشیرین شامل سه اتاق عمل مجهز ، چهار بخش ای سی یو و سی سی یو و ۹۶ تخت، سونوگرافی و  رادیولوژی قرار دارد که کادر تخصصی نیز به صورت موقت در ایام اربعین در این مرکز درمانی  مستقر می شود.

مرادی گفت: در ایام اربعین یک هزار تن نیرو در بحث کمیته درمان به کارگیری می شوند و نظارت بر موکب ها  و مکان های شناسنامه دارعرضه مواد غذایی و پذیرایی از زائران، نظارت بر اردوگاهها و تامین سوخت خودروها از دیگر خدمات لازم از سوی این کمیته است.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. 
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر انقلاب بیمارستان خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان درمان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه