Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراسم تجلیل از مدال‌آوران ژیمناستیک ایران در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، در این مراسم رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، زهرا اینچه درگاهی و محسن سلیمانی رئیس و دبیر فدراسیون ژیمناستیک و تعدادی از ملی‌پوشان و مربیان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر اینچه درگاهی در این مراسم گفت: برای نخستین بار در تاریخ ، تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب دو مدال در یک دوره شد. امیدوارم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد و بتوانیم سهمیه المپیک هم بگیریم. این خودباوری در ژیمناستیک ایران وجود دارد و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.
دکتر احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تحسین فدراسیون ژیمناستیک گفت: به قهرمانان ژیمناستیک افتخار می‌کنم. حرکت‌هایی که کیخا به نام خود ثبت کرده ‌اند، جای تقدیر و تشکر دارد و مدال نقره آسیا بسیار جای تبریک برای این قهرمان دارد و امیدوارم شاهد درخشش ورزشکاران برای کسب سهمیه ی المپیک 2020 داشته باشیم. وی افزود : از دکتر اینچه درگاهی بابت تمامی زحماتی که کشیده اند تشکر می کنم. امیدوارم که ژیمناستیک را همگانی کنیم و وزارت ورزش هم از این موضوع حمایت خواهد کرد.
در ادامه دکتر صالحی امیری ،رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ژیمناستیک انصافا رشته شادآفرین و فرحبخش در ایران و خارج کشوراست و هنوز جا دارد که کمک بیشتری به این ورزش شود. رئیس کمیته ملی المپیک افزود: ژیمناستیک در ایران و جهان باید جایگاه لازم را داشته باشد و باید سعی کنیم یک استراتژی و نقشه راه 10 ساله داشته باشیم تا نتایج حمایت روی نوجوانان مشخص شود. همچنین باید آرمان و هدف اعم از کسب مدال در آسیا داشته باشیم. وی گفت: باید در ژیمناستیک کلی نگری داشته باشیم و خدمات ژیمناستیک باید ارزان و رایگان خدمت مردم ارائه شود. تجهیزات یکی از نکات دیگری است که باید به آن توجه کرد. تجهیزات به روز نیست و باید کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و همچنین اسپانسر کمک زیادی به به روز کردن وسایل و تجهیزات کنند تا این امکانات جدید را در اختیار فدراسیون ژیمناستیک قرار دهیم. وی گفت: اگر امکانات را خوب کنیم ده‌ها کیخا خواهیم داشت و یک انقلاب در ورزش ژیمناستیک روی خواهد داد. سپس سعیدرضا کیخا ، مهدی احمدکهنی ، سید محمد شفیعی ، محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا خیرخواه از مسئولین فدراسیون در برگزاری این مراسم قدردانی کردند .
خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: ما هیچ ابزاری برای ژیمناستیک نداریم، اما با همین ابزار کم ثابت کردیم می‌توانیم مدال قهرمانی جهان کسب کنیم. سخت است که با این ابزار محدود و پول کم قول موفقیت داد. او ادامه داد: وقتی کیخا در رقابت‌ها شرکت می‌کند 10 دوربین خارجی از جمله چینی روی این ورزشکار زوم می‌کند تا ببیند حرکت جدیدی ثبت می‌کند یا خیر. بیشترین مشکل ما ابزار است و امیدواریم مسئولان به ما یک نگاه ویژه داشته باشند. اگر یک سوم امکانات دیگر کشور‌ها در اختیار ما قرار بگیرد هم قول کسب سهمیه و هم قول مدال را می‌دهیم.
همچنین از هادی خناری نژاد – کاپیتان ارزنده و سابق تیم ملی ژیمناستیک کشورمان تجلیل شد. خناری نژاد در سال 2015 رتبه چهارم آسیا را کسب کرد ، اما پس از دوپینگ ورزشکار قزاقستانی، او به مدال برنز رسید و در این مراسم هم این مدال را دریافت کرد و مورد تجلیل قرار گرفت. خناری نژاد در پایان با چشمانی اشکبار از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد .
تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در مسابقات قهرمانی 2019 آسیا در مغولستان موفق به کسب یک نقره توسط سعیدرضا کیخا و یک برنز توسط مهدی احمدکهنی شد که این نتیجه در تاریخ ژیمناستیک کشورمان برای نخستین بار اتفاق افتاد .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدال آوران ژیمناستیک قهرمانی آسیا خناری نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا

امروز جمعه، مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف رده‌سنی جوانان برگزار شد و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی به مصاف راتهیل از هند رفت و با ارائه مبارزه‌ای تماشایی در همان راند نخست، حریف قدرتمند هندی را ناک اوت کرد و فینالیست شد. وی در فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف شهزود پولوونوف از ازبکستان خواهد رفت.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، امیررضا سلطانی با وجود تلاش فراوان نتوانست برابر آمانتور ژومایف به توفیقی دست یابد و نتیجه را واگذار کرد تا با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی مقابل اسرویلوف از ازبکستان و در نهایت نماینده ازبک پیروز شد تا ملک‌خطابی به مدال برنز برسد.

فردا شنبه، مبارزات نیمه‌نهایی رده سنی امید برگزار می‌شود و در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده به مصاف حریفان خود می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا| صعود اسماعیلی به فینال با ناک‌اوت حریف؛ سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است