Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور آخرین جزئیات از اجرای طرح گردشگری سلامت را تشریح کرد و گفت: متاسفانه فعالیت دلالان در حوزه توریست سلامت بسیار زیاد است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی‌اصغر مونسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح گردشگر سلامت و مشارکت با وزارت بهداشت اظهار داشت: در مورد اجرای طرح گردشگر سلامت با برخی تداخل وظایف روبه‌رو شدیم و لازم بود تا مرزهای دو دستگاه میراث فرهنگی و وزارت بهداشت تعیین شود تا بتوانیم از طرح گردشگر سلامت استفاده بهتری داشته باشیم و به‌طور جد دست دلالان را از این حوزه قطع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: متاسفانه فعالیت دلالان در حوزه توریست سلامت بسیار زیاد است و در برخی موارد از این تداخل وظایف بین دو دستگاه وزارت بهداشت و میراث فرهنگی سوءاستفاده‌هایی می‌کردند که این دخالت‌ها منجر به کسب درآمدهای بسیار بالا و تحمیل هزینه‌های سنگین به گردشگران می‌شد.

مونسان ادامه داد: به‌دنبال توافقاتی که با وزیر بهداشت صورت گرفت مقرر شد که تا درب بیمارستان ارائه خدمات بر عهده آژانس‌های گردشگری و بدو ورود به بیمارستان این وظیفه به شرکت‌هایی که از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را اخذ می‌کنند محول شود، بنابر تصمیمات اخذ شده تکالیف به‌صورت شفاف تعیین شد و امیدواریم که با پیمودن این مسیر بتوانیم از فعالیت دلالان به‌طور کامل جلوگیری کنیم.

اصفهان| «زینبیه» مرکزی برای گردشگری زیارتی می‌شود8 پروژه گردشگری استان سمنان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شودکنسلی پرواز و معطلی در فرودگاه با رونق صنعت گردشگری همخوانی ندارد

واگذاری حق بهره‌برداری بناهای غیرنفیس کشور به سرمایه‌گذاران

وی در پاسخ به این سوال که علی‌رغم ممنوعیت تبدیل اماکن تاریخی به سفره‌خانه است اظهار داشت: مشارکت مردم در حفظ، مرمت و تغییرکاربری بناهای تاریخی اقدام مطلوبی است زیرا در گذشته به سبب محدودیت بودجه دولتی این بناها رها و در نهایت تخریب می‌شدند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: در حال حاضر دولت و مجلس این اجازه را برای ما صادر کرده‌اند که بتوانیم حق بهره‌برداری بناهای غیرنفیس کشور را به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم تا با رعایت استانداردهای تعیین شده مرمت و مورد بهره‌برداری واقع شوند و مجموع این اقدامات نه تنها آسیبی به بناهای تاریخی وارد نمی‌کند بلکه به حفظ آنها نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود