Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 26 مرداد ماه، نامه‌ای از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد که رییس جمهور نیز فرصت دارد نهایتا تا نیمه شهریورماه 98 وزیری برای این تصدی وزارتخانه به مجلس پیشنهاد دهد و نمایندگان ملت نیز بایستی درباره صلاحیت و شایستگی وزیر پیشنهادی بررسی‌ های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه با آقای دکتر علی قربانی، عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارتخانه جدید میراث فرهنگی و گردشگری و تشریح اولویت ها و وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه به گفتگو پرداختیم.
دکترعلی قربانی با بیان این که خود یکی از حامیان طرح تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس می باشد، به خبرنگار آریا گفت: با ایجاد این وزارت خانه می توان با طرح سوال، استیضاح و درخواست گزارش از وزیر مربوطه، نمایندگان مردم نظارت جدی تری در عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشند، البته برای این که اجرای این طرح، بار مالی اضافی دربر نداشته باشد قرار بر این شد که همه اموال، دارایی ها، نیروی انسانی و تشکیلات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت خانه تازه تاسیس منتقل شود.
قربانی با تاکید بر اینکه ایران از نظر آثار تاریخی و گردشگری جزو 10 کشور اول دنیا می باشد اما از نظر جذب گردشگر جزو 140 کشور اول دنیا هم محسوب نمی شود ادامه داد: این مسئله نیازمند برنامه ریزی منسجم، هماهنگ و جدی در چنین وزارتخانه ای می باشد، این وزارتخانه می تواند هم ایران را به خوبی به دنیا معرفی نماید و در زمینه تسهیل قوانین در قالب ارائه لایحه به مجلس و اشکالاتی که بعضا در این زمینه ها وجود دارد کمک کند و همچنین در حوزه موانع ورود گردشگر به کشور می تواند با ارائه برنامه های مناسب و پژوهش های معتبر تلاش نماید.
نماینده مردم بجنورد و مانه و سملقان و جاجرم، با بیان اینکه ورود گردشگر به کشور امری بسیار مفید و ضروری می باشد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که درآمد زایی و ارزآوری از طریق صنایع نیازمند طرح های بزرگ و هزینه های کلان می باشد، می توان با جذب گردشگر به کشور با توجه به وضعیت ارزی موجود و اینکه این گردشگران با ارزهای خارجی چون دلار به خرید مستقیم کالا و خدمات در کشور می پردازند می توانند از نظر اقتصادی نیز برای ما مفید واقع شوند.
علی قربانی در خصوص اولویت هایی که بعد از تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری باید مدنظر قرار گرفته شوند، افزود: به نظر می رسد اولویت اصلی باید شناسایی موانع رونق جذب گردشگری چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی باشد و با توجه به اینکه این وزارتخانه قبلا در سمت معاونت ریاست جمهوری بود زیاد ارتباطی بین مجلس و دولت شکل نمی گرفت، اکنون فرصت مناسبی است که با برقراری ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک با مجلس به رفع مشکلات موجود پرداخته شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در پایان با بیان اینکه آقای علی اصغر مونسان یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی این وزارتخانه می باشد گفت: عملکرد آقای مونسان نسبت به سایر افرادی که در سال های اخیر معاون ریاست جمهوری بودند عملکرد خوب و قابل قبولی می باشد و در صورتی که رییس جمهور ایشان را برای تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی معرفی نماید حتما از وی حمایت می کنیم.



گفتگو: مهدی برازنده

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری مونسان علی قربانی صنایع دستی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد