Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:46:10 GMT

زکات در مسیر توسعه روستاها و استان هزینه شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۱۵۰

زکات در مسیر توسعه روستاها و استان هزینه شود

آیت‌الله نورمفیدی گفت: زکات در جهت توسعه و پیشرفت استان و روستاها هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» امروز(یکشنبه ۳ شهریور) در همایش زکات استان گلستان اظهار کرد: مسئله زکات از شئون حاکمیت اسلامی است، با توجه به اینکه حاکمیت اسلامی نهادی را برای جمع‌آوری زکات معرفی کردند مردم زکات خود را به این نهادها تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: توصیه می‌شود زکات‌های هر محل در خود آن محل هزینه شود و وعده ای که دولت‌ها نیز ارائه کرده بودند تا معادل آن چیزی که مردم زکات می‌دهند برای توسعه روستاها اختصاص دهند، عملی شود.

 


آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: درخواست دارم که رئیس شورای عالی  زکات کشور این وعده دولت را برای کمک به توسعه روستاها ارائه کرده بود پیگیری کنند و این مهم منجر به تشویق بیشتر مودیان زکات می‌شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: زکات منجر به پاکی مردم می‌شود و زکات یکی از موضوعاتی است که دلبستگی را به مال دنیا از انسان می‌گیرد و منجر به رشد تعالی انسان می‌شود.

 


آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: از همه کسانی که در امر این فریضه الهی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم برای رضای خدا این کار را توسعه دهند‌.

 

 

وی گفت: امیدواریم زکات در جهت توسعه و پیشرفت استان و روستاها در زمینه‌های مختلف و انجام کارهایی که به ویژه منجر به توسعه استان می‌شود هزینه کرد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر شیراز شبستان یزد اردبیل مراسم عمامه گذاری روز جهانی مساجد مساجد آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان پرداخت زکات جمع آوری زکات آیت الله نورمفیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کریمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص عملکرد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته در این دولت به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که توسط این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، ادامه داد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی عنوان کرد: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحدها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

کریمی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

کد خبر 6088312

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود