Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس ماده ۲۲ لایحه تجارت را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس ماده ۲۲ این لایحه، در موارد زیر شرط مندرج در قرارداد چنانچه موجب عدم تعادل نامتعارف بین حقوق و تکالیف طرفین گردد غیر منصفانه محسوب می‌شود و زیان دیده می‌تواند خواهان ابطال شرط شود:

۱- شرط مندرج در قرارداد بین مصرف کننده و صاحب حرفه چنان چه شرط به زیان مصرف کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- شرط مندرج در قراردادی که یکی از طرفین در خصوص موضوع آن دارایی انحصار است. چنانچه شرط به زیان طرف دیگر باشد.

۳- شرط مندرج در قرارداد نمونه ارائه شده از سوی یکی از طرفین چنانچه شرط به زیان طرف دیگر باشد.

در تبصره یک این ماده آمده است: در احراز عدم تعادل نامتعارف بین حقوق و تکالیف طرفین باید به ماهیت و هدف قرارداد اوضاع و احوال حاکم بر انعقاد قرارداد و سایر شروط آن قرارداد توجه شود.

براساس تبصره دو این ماده در مواردی که زیان دیده خواهان ابطال شرط است اگر طرف مقابل قبول نماید که شرط مذکور تعدیل شود دادگاه حکم به تعدیل شرط به نحو متعارف می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مرمتی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، اسناد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مشترک و مورد توافق همکاری خواهند بود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین نسبت به انجام همکاری‌های نظام‌مند مشترک آموزش، مشاوره، مطالعه، مستندنگاری، پژوهش، ساماندهی و اقدامات حفاظت و مرمت، مربوطه به آن مجموعه، اقدام خواهند کرد.

کد خبر 6097455 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • درخشش نیمه‌نهایی ‏CL‏ تکلیف این ستاره را مشخص کرد
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است