Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که سران گروه 7، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را مامور ارسال پیام سران گروه 7 به ایران کرده‌اند.

منابع دیپلماتیک گفته‌اند که رهبران گروه 7 که هم اکنون در شهر «بیاریتس» فرانسه جمع شده‌اند توافق کرده‌اند که ماکروون پیام آنها را به مقامات ایرانی منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله ایران و به ویژه توافق هسته‌ای یکی از محورهای نشست رهبران گروه 7 است که از روز شنبه در شهر ساحلی بیاریتس فرانسه آغاز شده است.

ماکرون پیش از حضور در نشست سران گروه 7 با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود.

ماکرون روز شنبه نیز در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله ایران دیدار و رایزنی کرده است و در جریان نقطه نظرات دو طرف قرار دارد.

کاخ الیزه بعد از این دیدار گفته بود که امانوئل ماکرون و «دونالد ترامپ» در جریان دیدار در حاشیه نشست گروه هفت درباره ایران گفت‌وگو کردند که اختلافاتی درباره این موضوع وجود داشت.

پیش از دیدار ترامپ و ماکرون، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در سخنانی در جمع خبرنگاران در بیاریتس از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرده بود و گفته بود که این تصمیم آمریکا نتایج مثبتی نداشته است. تاسک با اشاره به شکاف اروپا و آمریکا درباره برجام خواستار هماهگی بیشتر رهبران غربی درباره ایران شده بود.

نشست گروه 7، از امروز در  بیاریتز فرانسه آغاز شده و سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن در آن حضور دارند. این گروه تا سال 2014 با نام گروه 8 شناخته می‌شد و روسیه هم عضو آن بود اما با ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روس‌ها از این گروه کنار گذاشته شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فرانسه برجام امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه رهبران گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد