Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:07:57 GMT

نظامنامه رصد اجتماعی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۴۸۵۸

نظامنامه رصد اجتماعی تصویب شد

معاون وزیر کشور گفت: نظامنامه رصد اجتماعی مورد تصویب اعضای شورا اجتماعی کشور قرار گرفت و مقرر شد این نظامنامه به دستگاه‌ها ابلاغ و شیوه‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین دستگاهی برای اصلاح نظامنامه رصد تکمیل شود.

به گزارش ایسنا،تقی رستم‌وندی دریکصد و بیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع بررسی نظامنامه رصد اجتماعی در وزارت کشور برگزار شد ضمن اشاره به اینکه نظام رصد اجتماعی موضوع مهمی است، اظهار کرد: این موضوع جزو تکالیف برنامه ششم بوده و ماده ۸۰ این برنامه تکلیف کرده است که باید نظام جامع رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها طراحی و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش مهمی از این تکلیف برنامه ششم توسط وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی عملیاتی شده است و بخش معلولیت‌ها از سوی بهزیستی دنبال می‌شود.

معاون وزیر کشور افزود: نظام رصد آسیب‌های اجتماعی از سال ۹۳ در وزارت کشور آغاز و منجر به تهیه گزارش جامع وضعیت اجتماعی کشور شد که به مقام معظم رهبری ارائه و بر همین اساس از سال ۹۴ تاکنون هفت جلسه در محضر رهبر انقلاب در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی در تبیین نظامنامه رصد اجتماعی گفت: در این نظام جامع، نحوه گردآوری داده‌ها طراحی شده، داده کاوی، تحلیل و پردازش اطلاعات پیش‌بینی و جایگاهی برای تحلیل پدیده‌های اجتماعی قرار داده شده است همچنین در نهایت راهکارهایی برای حل چالش‌های اجتماعی در این نظام ارائه شده است.

رستم وندی تصریح کرد: در تدوین نظامنامه رصد اجتماعی، مرکز رصد اقدامات زیادی انجام داد تا بتواند سامانه‌های مورد نیاز نظام دیده‌بانی اجتماعی را طراحی کنند.

وی در پایان گفت: تلاش داریم در مسیر تحقق اهداف نظام رصد اجتماعی، زمینه‌های ایجاد تفاهم و همکاری با دستگاه‌های مختلف برای تقسیم کار و اجرای برنامه های ذیل این نظام را دنبال کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشوردر یکصد وبیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور، نظامنامه رصد اجتماعی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد این نظامنامه به دستگاهها ابلاغ همچنین شیوه‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین دستگاهی برای اصلاح نظامنامه رصد تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسيب هاي اجتماعي وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت