Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:52:03 GMT

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۱۱۲

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان روز یکشنبه در دوره بالندگی حرفه ای ویژه کارشناسان پژوهش، کتابداران و گردانندگان نشریات دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ مجله علمی در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در حال انتشار است.

یحیی معروفی با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه آموزش است، اضافه کرد: با وجود این در چند سال اخیر فعالیت‌های پژوهشی چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آخرین دستاوردها و تغییرات حوزه پژوهش در این دوره آموزشی بررسی و برای سال آینده تحصیلی برنامه های جدید هماهنگ می شود، افزود: دانشگاه فرهنگیان توانسته است تهدید بیکاری را به فرصت تبدیل کند و دانشجویان ممتاز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معروفی با اشاره به اشتغال یک هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم به تحصیل در ۲ پردیس فرهنگیان در کردستان، گفت: با افزایش تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه، تنوع رشته ها هم افزایش داشته و از چهار رشته به هفت رشته رسیده است.

علوم اجتماعی، جغرافیا و کودکان استثنایی، رشته هایی بودند که معروفی گفت به رشته های ادبیات عرب ریاضی ادبیات فارسی و آموزش ابتدایی اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۱ استان به بیش از پنج هزار معلم نیاز دارد، افزود: این در حالی است که تعداد فارغ التحصیلان ما در سال ۵۰۰ نفر است  و پذیرش ما متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست.

غنای فکری در پرتو پژوهش

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در سخنانی با بیان اینکه فکر، بالندگی و فرهنگ در گرو مطالعه کتاب است، گفت: پژوهش هم می تواند به غنای فکری همه اقشار به ویژه دانشجویان کمک کند.

رشید قربانی آموزش و پرورش و آموزش عالی را ۲ مولفه مهم در موفقیت و توسعه یافتگی کشورها برشمرد و افزود: معلمان بخشی از فرصت های یادگیری را برای دانش آموزان ایجاد می کنند و بخش های دیگر را باید با فراهم کردن فرصت مطالعه و پژوهش تقویت کنند.

وی اضافه کرد: پژوهش، پدیده ها را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد و تا ثابت کند واقیعت و درستی کدام است.

قربانی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان فرصتی برای پذیرش بهرتین استعدادهای تحصیلی است، یادآور شد: این دانشجویان اگر خدمات خوبی بگیرند، در رشد و تعالی جامعه تاثیرگذار خواهند بود.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ادبیات بیکاری دانشجو کودکان مدیرکل آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه