Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:36:01 GMT

۸ کشتارگاه صنعتی طیور در استان سمنان فعال است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۱۳۸

۸ کشتارگاه صنعتی طیور در استان سمنان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه هشت کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است، تاکید کرد: سه کشتارگاه دارای خط مکانیزه کشتارگاهی هستند که مزیت آن‌ها بهداشتی بودن است.

وی بابیان اینکه مردم بهترین ناظران برای کیفیت محصولات پروتئینی مانند مرغ است، ابراز کرد: مصرف‌کنندگان گوشت مرغ می‌توانند با ارسال کد نوشته‌شده بر روی بسته‌بندی طیور به سامانه ۳۰۰۰۸۶۰۵ به اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید مرغ دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان درباره نظارت بر حمل مرغ نیز، تاکید کرد: نظارت بر هر خودروی حمل گوشت یخچال‌دار صورت می گیرد به این شکل که هر خودرو ظرفیت حمل یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ لاشه گوشت مرغ را دارد و هر کشتارگاه هر شب ۳۰ تا ۴۰ هزار قطعه کشتار دارد و لذا تمام آمارها قابل کنترل هستند.

حسینی بیان کرد: کشتار به صورت فیزیکی کنترل می‌شود اما برخی اوقات آن هم به شکلی سهوی ممکن است باقی مانده لاشه مرغ مثلا سنگدان، قلب یا روده در داخل لاشه مرغ باقی بماند، شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مرغ‌های تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه باقیمانده دارویی است، تاکید کرد: بخشی از گوشت مرغ توزیع شده در استان سمنان تولیدی استان نیست

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه انتشار تخلفات در فضای مجازی راهگشا نخواهد بود، تاکید کرد: تلفن ۱۵۱۲ سریع‌ترین راه برای گزارش و پیگیری تخلفات در حوزه دام و طیور محسوب می شود.

کد خبر 4701512

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا حسینی دامپزشکی استان سمنان کشتارگاه دام هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد