Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:33:33 GMT

توسعه خودروهای خودران با سوءاستفاده از کارگران فقیر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۳۵۹

توسعه خودروهای خودران با سوءاستفاده از کارگران فقیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، برای آنکه خودروهای خودران بتوانند حرکت کنند، سیستم هوش مصنوعی آنها باید با هزاران نمونه از مواردی که ممکن است در جاده اتفاق بیفتد، آموزش ببیند. یکی از این موارد عابرانی هستند که از خیابان ها می گذرند یا مانند علائم خیابانی مشخص.

اکنون با توجه به بحران اقتصادی در ونزوئلا بسیاری از مردم این کشور در فقر به سر می برند  و شرکت هایی که اطلاعات را برای خودروهای خودران و توسعه دهندگان جمع آوری می کنند به دنبال نیروی کار ارزان در این کشور آمریکای جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۸ میلادی، صدها هزار شهروند ونزوئلایی با شرکت های جمع آوری اطلاعات برای سیستم های هوش مصنوعی همکاری کرده اند. برخی از شرکت هایی که سیستم های هوش مصنوعی خود را با نیروی کار ارزان ونزوئلایی آموزش می دهند، عبارتند از Mighty AI، Playment، Hiveو  Scale. 

در برخی موارد حتی ۷۵ درصد نیروی کار این شرکت ها را کارگران فقیر ونزوئلایی تشکیل می دهند. در حقیقت مقیاس وسیع این عملیات ها نشان می دهد فناوری جدید هوش مصنوعی برای توسعه از کارگران فقیر سواستفاده می کند.

 البته دستمزد چنین مشاغلی چندان زیاد نیست اما تعداد انبوهی از کارگران خواهان کار در این شرکت ها هستند زیرا فرصت شغلی بهتر و مداوم تری فراهم می کنند.

 فلوریان اشمیت یکی از کارشناسان در این باره می گوید: البته کارگران ونزوئلایی  از سواستفاده شرکت های بزرگ آگاه هستند اما همچنان به این کار تن می دهند زیرا امید دیگری ندارند.

کد خبر 4701181

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی خودروی خودران کارگران فناوری نانو نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی تحقیقات علمی ماهواره امنیت اطلاعات هوش مصنوعی شرکت هواوی اینترنت هوشمندسازی زیست فناوری گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • شرط میلیون دلاری منچستر یونایتد برای نگه داشتن تن هاخ | یا صعود کن یا فقیر شو!
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد