Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:51:38 GMT

ابداع رباتی که از سارقان عکس می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۵۸۰

ابداع رباتی که از سارقان عکس می‌گیرد

امروزه در آمریکا ربات‌هایی وجود دارند که باعث برقراری امنیت در شهرهای این کشور می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، دنیای رباتیک در جهان امروز به اندازه‌ای پیشرفت کرده که ربات‌ها بسیاری از نیازهای ما را برطرف می‌کنند.

در این راستا ربات‌هایی هم برای تامین امنیت وجود دارند که می‌توانند مکان‌هایی مانند بانک‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها را زیرنظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نگهبانان می‌توانند استراحت کنند. البته به نظر می‌رسد که برخی از مردم به ربات‌های پلیس علاقه‌ای ندارند. در اوایل ماه جاری میلادی یک ربات امنیتی در ایالت کالیفرنیا از یک متهم ویدئو ضبط کرد.

ضربه زدن به آنها و تصادف با این ربات‌ها هم کاری نیست که بتوان به صورت اتفاقی مرتکب شد.

دوربین‌های امنیتی شرکت "Knightscope" که در قالب یک ربات هستند هم بیش از ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند.

بنا بر اعلام این شرکت هم‌اکنون ۷۵ ربات "Knightscope" در ۱۵ ایالت آمریکا مستقر هستند و البته قرار نیست به این زودی‌ها جای نیروهای امنیتی را بگیرند.

این ربات با راه رفتن اطراف خود را زیر نظر می‌گیرد و اگر سارقی قصد فرار داشته باشد و یا خودرویی را سرقت کرده باشد، فیلم وی را ضبط می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد