Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@10:34:27 GMT

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در آلمان بر ضد نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۱۹۸

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در آلمان بر ضد نژادپرستی

ساعت24-در آستانه برگزاری انتخابات محلی، هزاران آلمانی در شهر «درسدن» علیه گسترش نژادپرستی و اسلام‌هراسی دست به تظاهرات زدند.

 ده‌ها هزار نفر در شهر «درسدِن» واقع در شرق آلمان در اعتراض به شیوع تفکرات نژادپرستانه دست به تظاهرات زدند.

به نوشته خبرگزاری «دویچه وله»، این تظاهرات، عصر شنبه در حالی انجام شده که انتظار می‌رود در انتخابات  هفته آینده در این ایالت، راست‌گراهای افراطی شانس بالایی برای پیروزی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان آلمانی در این تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز، پلاکاردهایی با متن «جایی برای نازیست‌ها نیست» و «نژادپرستی گزینه‌ای محسوب نمی‌شود».

«آریو میرزایی» یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات گفت: «نژادپرستی و تبعیض جایی در جامعه ما ندارد، حتی به همان اندازه‌ اندکی که موجب زوال اجتماعی و محدود شدن حقوق اساسی شود».

یکی از تظاهر کنندگان به دویچه وله گفت: «می‌خواهم به مردم درسدن نشان دهم که آن‌ها در مبارزه علیه نژادپرستی تنها نیستند. ما می‌خواهیم همبستگی خود را در شرایط کنونی پیش از انتخابات ساکسونی به نمایش بگذاریم».

در این تظاهرات، گروه‌هایی از نقاط مختلف آلمان مانند «هس»، «باواریا» و «براندنبورگ» نیز حضور داشتند.

ایالت شرقی «ساکسونی» که شهر درسدن در آن قرار دارد، یکی از دژهای اسلام‌هراسان و نژادپرستان آلمان محسوب می‌شود.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان بارها هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد و  باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه کرد.

به گفته «آژانس امنیت داخلی» آلمان، حدود ۱۲۷۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب در آلمان زندگی می‌کنند و یک نظرسنجی نیز نشان داد ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند اقدامات دولت در مقابل آن‌ها کافی نیست.

اواسط ماه خرداد، جسد «والتر لوبکه» فرماندار شهر کاسل و از سیاست‌مداران حزب  مرکل، در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی مخالفت راست‌گراها با لوبکه، دفاع وی از ورود پناه‌جویان به آلمان بود. حتی پس از مرگ او نیز طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.

او پیش‌تر بارها توسط راست‌گراهای افراطی تهدید به مرگ شده بود. گفته می‌شود که تعدادی از این تهدیدها از سوی گروهی به نام «رایشزبورگر» انجام شده بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • رفتارهای بچه‌گانه، تهدیدی برای قهرمانی استقلال!
  • جریمه باشگاه معروف برای نژادپرستی علیه مهدی طارمی
  • فیلم| تظاهرات هزاران نفری در حمایت از غزه در هلند
  • کنایه تند روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • نوبت به تست مهدی ترابی در پست جدید رسید