Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ و امانوئل مکرون همزمان با آغاز اجلاس گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه، یک ناهار کاری با یکدیگر صرف کردند تا نشان دهند "دوستی" آنها همچنان ادامه دارد. با این حال بر اساس گزارش‌های متعدد ظاهراً مقامها و دستیارها در دولت ترامپ نسبت به این دعوت مکرون از ترامپ به صرف این ناهار خرسند نیستند.

ترامپ ساعاتی بعد از اظهاراتش در متهم کردن مکرون به "حماقت" به سبب تصمیمش در اعمال مالیات بر شرکتهای فن‌آوری و اینترنتی آمریکا که در فرانسه فعالیت دارند و تهدید به تلافی این اقدام با اعمال تعرفه بر شرابهای صادراتی فرانسه، در اظهاراتی از آنچه که "روابط خیلی خوب" با مکرون خواند تحسین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش نشریه نیویورک تایمز، ناهار کاری میان روسای جمهور فرانسه و آمریکا در حالی در هتلی در شهر بیاریتز برگزار شد که ظاهرا دستیاران کاخ سفید از آن اطلاعی نداشتند و این اتفاق باعث بروز اختلاف و مناقشه در تیم اطرافیان ترامپ شده است.

نیویورک تایمز گزارش کرد، مقامهای ارشد دولت آمریکا متقاعد شدند که امانوئل مکرون به دنبال "بازی دادن مخاطبان داخلی" خود با تاکید کردن بر مسائلی نظیر تغییرات آب‌وهوایی، درآمد، و برابری جنسیتی همزمان با ادامه اعتراضات جنبش جلیقه زردها در این کشور است. با این حال طرف آمریکایی انتظار داشت، فرانسه بیشتر تمرکز خود را بر مسائلی نظیر امنیت ملی و رکود اقتصادی بالقوه قرار داده باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، برخی از دستیاران ترامپ، اظهار نگرانی کردند که ترامپ دارد به اقتصاد آمریکا آسیب وارد می‌کند و در حال وارد کردن ضرور و زیان پایدار به شانسش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است.

بلومبرگ در این میان گزارش کرد، مقامهای آمریکایی که نامشان را فاش نکردند گفتند، طرف فرانسوی تلاش کرده تا رئیس جمهور آمریکا را با تمرکز بر مساله تغییرات آب‌وهوایی شرمسار کند؛‌مساله ای که ترامپ با آن مخالفت کرده و یک "حقه" خوانده است.

یک مقام دولت آمریکا به گابی اور، خبرنگار رسانه پلتیکو برای امور کاخ سفید گفت: دیدگاه ما این است که فرانسه تلاش داشته تا مسائل دیگری به دور از موضوعات مربوط به اقتصاد جهانی، امنیت ملی و تجارت را مطرح کند و آنها تلاش می‌کنند در داخل گروه هفت شکاف به وجود بیاورند.

310311

کد خبر 1292993

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فرانسه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سینمای ایران امانوئل مکرون ایران و آمریکا مجلس دهم رژیم صهیونیستی اسرائیل لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به رغم اعتراف به کشتار زیاد و مرگ فلسطینیان بر اثر گرسنگی همچون دیگر مقامات آمریکایی همچنان به تبرئه رژیم اسرائیل پرداخت و با تکرار ادعاهای واشنگتن مدعی شد: مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، جان کربی از سخنگویان و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی مدعی شد: ما همچنان به اسراییل فشار می آوریم تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و رسیدن به آتش بس تلاش بیشتری انجام دهد.

این سخنگوی ارشد کاخ سفید تصریح کرد: «هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم در نتیجه گرسنگی درحال مرگ هستند.»

کربی همچنین گفت: رد پیشنهاد از سوی حماس به این معنا نیست که ما از تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها دست می‌کشیم. بایدن در گفتگو با نتانیاهو در مورد نیاز به ارسال کمک به غزه بسیار سخت‌گیر بود، در غیر این صورت تغییر سیاست خود را بررسی خواهیم کرد.

دفاع آمریکا از اسرائیل در حالی است که شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام  ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی ها شده است اما اسرائیل آن را رد می کند.

 پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه)  آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود اما این قطعنامه با حمایت آمریکا اجرا نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد