Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:13:45 GMT

قلب بیونیکی که خون را در بدن پمپاژ می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۷۰۰

قلب بیونیکی که خون را در بدن پمپاژ می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  عده‌ای از محققان یک قلب بیونیک ساخته اند که با کمک تعلیق مغناطیسی خون را در بدن بیماران قلبی پمپاژ می‌کند. این دستگاه مناسب افرادی است که در صف انتظار پیوند عضو هستند.

گروهی از مهندسان شرکت خصوصی «بیواکور» از سال ۲۰۰۱ میلادی مشغول ساخت یک قلب بیونیک هستند که به بیماران قلبی کمک می‌کند زنده بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قلب بیونیک با هماهنگ سازی تعلیق مغناطیسی یک دیسک را با سرعت بالا می‌چرخاند تا خون را به بدن برساند و از سوی دیگر خون بدون اکسیژن را به ریه‌ها بازگرداند. قلب مذکور به جای آنکه جایگزین این عضو در بدن انسان شود، تا زمانیکه بیماران در صف انتظار پیوند عضو هستند، خون را در بدن آن‌ها پمپاژ می‌کند.

این دستگاه ۶۵۰ گرمی بسیار کوچک و سبک‌تر از قلب‌های مصنوعی فعلی است. علاوه بر آن یک دستگاه کنترل خارجی دارد که مجهز به باتری است. به این ترتیب بیماران راحت‌تر می‌توانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

علاوه بر تمام این موارد این دستگاه مانند نمونه‌هایی که با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند، تلاشی برای تقلید از قلب انسان نمی‌کند. بلکه از یک پمپ سانتریفوژی مغناطیسی استفاده می‌کند که هیچ دریچه‌ای ندارد. این پمپ جریان مداوم خون را فراهم می‌کند. این بدان معنا است که بیمار هیچ نبضی نخواهد داشت.

شرکت «بیواکور» و جراحان انستیتو قلب تگزاس این پمپ را روی حیوانات از جمله یک گاو آزمایش کرده اند. این گاو خوش شانس طی بازه ۹۰ روزه آزمایش سالم و شاداب باقی ماند و حتی می‌توانست به مدت ۳۰ دقیقه روی تردمیل راه برود.

شرکت بیواکور امیدوار است تا درخواست خود برای آزمایش این دستگاه روی انسان را در ۲۰۲۰ میلادی به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کند. 

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟