Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:14:21 GMT

توان دفاعی ایران مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۱۱۰

توان دفاعی ایران مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت

خبرگزاری های داخلی ایران روز پنجشنبه ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) از برگزاری مراسم رونمایی جدیدترین سامانه پدافند هوایی ایران به نام «باور ۳۷۳» (bavar 373) خبر دادند که به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران با داشتن این توان، جزو ۴ کشور دارای چنین سامانه ‌ای قرار می‌گیرد.

ویژگی این سامانه دوربرد با ارتفاع بلند، منهدم ساختن اهدافی همچون هواپیماهای بدون سرنشین، بمب افکن ها، هواپیماهای شکاری و انواع موشک های بالستیک و کروز عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رونمایی در رسانه های خارجی نیز بازتاب گسترده ای داشته است:

نشریه اشپیگل آلمان با اشاره به رونمایی از سامانه موشکی «باور ۳۷۳» با برد ۲۰۰ کیلومتر آن را هم ردیف سامانه های دفاع موشکی ساخت روسیه دانست و گفت: «در میانه تنش ها بین آمریکا و ایران، این کشور اقدام به رونمایی از یک سامانه دفاع موشکی جدید کرد؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در روز صنعت دفاعی در مراسم رونمایی از «باور-۳۷۳» آن را بهتر از نمونه های مشابه روسی (اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰) دانست و دستور به کارگیری این سامانه را در سیستم دفاعی کشور صادر کرد.

به نوشته این نشریه آلمانی، ساخت سامانه «باور ۳۷۳» که از نظر تکنیک نظامی قابل مقایسه با سامانه های روسی است، زمانی آغاز شد که تحویل موشک های اس-۳۰۰ به ایران از سوی روس ها به دلیل تحریم های موجود با تعلل مواجه شد.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا با اشاره به قابلیت های این موشک و اتفاقات اخیر و سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران در آب های تنگه هرمز، نوشت: «ایران از سال ۱۹۹۲ میلادی (۱۳۷۱ خورشیدی) صنعت دفاعی خود را اعم از سلاح های سنگین و سبک، خمپاره ها، تانک و زیر دریایی گسترش داده است.»

خبرگزاری رویترز نیز ضمن پرداختن به سخنان حسن روحانی، به نقل از تحلیلگران غربی مدعی شد که ایران معمولا در مورد قابلیت های سیستم های دفاعی خود اغراق می کند، این در حالی است که ترس و نگرانی از سیستم های دفاعی ایران باعث خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران شد.

روحانی با تقدیر از تلاش های وزارت دفاع در تولید بومی این سامانه، اعلام کرد: «سامانه باور ۳۷۳ از اس-۳۰۰ قویتر و به اس-۴۰۰ نزدیکتر است.»

شبکه خبری الجزیره در گزارشی از برگزاری مراسم رونمایی از این پدافند همزمان با پیشنهاد جدید فرانسه به مقامات ایران برای نجات توافق هسته ای و افزایش تنش میان ایران و آمریکا خبر داد.

این شبکه خبری به نقل از رئیس جمهوری فرانسه نوشت که "ما پیشنهاداتی برای کاهش تحریم ها یا ساز وکاری برای جبران تحریم ها در جهت فراهم کردن شرایط برای زندگی بهتر مردم ایران، ارائه کرده ایم."

تارنمای نیوز آسیا نیز با انتشار این خبر نوشت: «ایران با استفاده از این سامانه پدافند هوایی، می تواند اهدافی را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری را شناسایی و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آن را هدف قرار داده و منهدم کند.»

این تارنما در ادامه نوشت که ایران با وجود تحریم های بین المللی و مشکلات فراوان برای وارد کردن قطعات، صنعت دفاعی و تسلیحاتی خود را توسعه داده است.

روزنامه انگلیسی اکسپرس نیز در مورد رونمایی از این پدافند هوایی ساخت ایران نوشت: به نظر می‌رسد صنعت دفاعی و نظامی ایران در حال توسعه و رشد است و این پیامی واضح به واشنگتن است که خود را برای جنگ با ایران آماده می کند.

این روزنامه همچنین در ادامه به قابلیت ها و فاصله هدف گیری این پدافند اشاره کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم از دیگر رسانه هایی بود به مراسم رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی ایران پرداخت؛ به نوشته این خبرگزاری : حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران مذاکره با آمریکا را بی‌فایده دانست و گفت که وقتی دشمنان ایران منطق ندارند ما هم نمی‌توانیم با منطق با آنها سخن بگوییم و زمانی که موشکی علیه ما پرتاب می‌شود ما نمی‌توانیم بگوییم آقای موشک لطفا به مردم ما آسیب نزنید.

رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله تارنمای "اورشلیم پست" از رونمایی این پدافند هوایی ساخت ایران خبر دادند و درباره مسائل مختلفی از جمله تنش ها میان ایران و آمریکا، قابلیت های این پدافند و توسعه صنعت دفاعی و تسلحاتی ایران نوشتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است

فیلسوف معاصر کشورمان معتقد است: بی معنایی بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان است، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... و تمام این‌ها ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است.    به گزارش عصر ایران، بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه درباره کشف معنا و مفهوم در روزگار معاصر گفت: من با حفظ کردن اشعار حافظ به حافظ نزدیک نمی‌شوم، با حفظ کردم قرآن، قرآنی نمی‌شوم، زمانی می‌توانم به یک پاسخ نزدیک شوم که بتوانم آن پاسخ را در جان خودم تجربه کرده باشم، یعنی بتوانم پا در عالمی بگذارم که متنی مثل دیوان حافظ ایجاد می‌کند.    وی افزود: ما صرف اینکه پدر یا مادرمان مسلمان است، مسلمان نیستیم، ما باید مسلمان بودن را انتخاب کنیم و در واقع من باید به آن برسم. زمانی من می‌توانم مسلمان باشم که آن پاسخ‌هایی که پیامبر(ص) و قرآن به رازهای بزرگ داده‌اند را در جانم زیسته باشم. اگر در جانم به آن نرسیده باشم، تنها شناسنامه‌ام مسلمان است، جریانی که در فرهنگ‌های دیگر نیز چنین است.    عبدالکریمی در برنامه «سپنج» و در گفتگو با علی درستکار اضافه کرد: نیروهای زیادی وجود دارند که بودن من را تهدید می‌کنند، مثلاً رسانه‌ها، رسانه‌ها بودن من را تهدید می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند نحوه بودن من را تعیین کنند و من در برابر رسانه طغیان می‌کنم و اجازه نمی‌دهم رسانه، بودن من را شکل دهد. رسانه حقیرتر از آن است که بخواهد به بودن من شکل دهد. من با سیاست درگیر هستم، چون سیاست باید بر اساس نحوه زیست من شکل بگیرد. (در معنای اگزیستانسیال و متافیزیکی) من اجازه نمی‌دهم قدرت‌های سیاسی یا کانون‌های بزرگ قدرت چه در جهان و چه در داخل من و بودن من را شکل دهند.     این فیلسوف معاصر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بی معنایی را بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان دانست و افزود: این معضل، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... است؛ تمام این‌ها نیز ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است، وقتی رابطه انسان با معنا گم می‎شود، رابطه انسان با خودش هم گم می‌شود. انسانی که بی خود و بی خویشتن است، کارهای احمقانه هم زیاد می‌کند و ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم.    عبدالکریمی با اشاره به گستردگی بی معنایی در سراسر جهان و حتی در دنیای اسلام، اضافه کرد: متأسفانه با جهانی شدن عقلانیت جدید، این مسئله هم جهانی شده و فقط مربوط به غرب نیست. به اعتقاد من برخلاف شعار‌های سیاسی ایدئولوژیکی که داده می‌شود، جهان اسلام و از جمله ایران هم در همین زمره قرار دارد. سال 87 بود که من کتاب «ما و جهان نیچه‌ای» را نوشتم، جهانی که در آن معنا و حقیقت مرده، در چنین جهانی آنچه که امروز شاهد آن هستیم، مرگ انسان هم هست. مرگ انسان تنها مرگ فیزیکی نیست و حقیقت انسان هم امروز در خطر افتاده است. آنچه امروز روی کره زمین راه می‌رود به انسان در معانی که در معاصر گذشته می‌شناسیم، شباهت کمی دارد. در واقع با این انسان بی‌‎معنا ما وجه انسانی کم‌تری را در زمین می‌بینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل