Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: تا ۱۰ سال پیش سالانه ۵.۲۲ درصد رشد مصرف برق در کشور وجود داشت اما در تابستان سال ۹۷ رشد برق به ۳ درصد و در تابستان امسال به ۱ درصد کاهش یافت. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، رضا اردکانیان امروز در دومین روز از هفته دولت در حاشیه آئین افتتاح پست 400 کیلو ولتی صفادشت اظهار داشت: احداث این پست تأثیر مطلوبی بر وضعیت اطمینان و افزایش پایداری شبکه و تعدیل بار پست‌های مجاور در استان‌های تهران و البرز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه ساخت نیروگاه و تولید برق در سال جاری بیان کرد: تا 10 سال پیش سالانه 5.22 درصد رشد مصرف برق در کشور وجود داشت اما در تابستان سال 97 رشد برق به 3 درصد و در تابستان امسال به یک درصد کاهش یافت.

وزیر نیرو با اشاره به تجهیز زیرساخت‌های تأمین برق مصرفی کشور افزود: ثبت رشد یک درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف یک رکورد محسوب می‌شود که سبب شد از ابتدای خرداد ماه تا 20 مردادماه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون کیلووات ساعت انرژی صادر شود که منابع حاصل از این صادرات در صنعت برق کشور هزینه خواهد شد.

تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان کردستان از نعمت برق بهره‌مند هستندنخستین روز از هفته دولت| از افتتاح چندین طرح برق‌رسانی و مخابرات تا چندین پروژه مسکن مددجویان بهزیستی در پارس‌آبادوزیر نیرو: 3800 مگاواتی در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شد

اردکانیان با تأکید بر اینکه پیک تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرده‌ایم، تصریح کرد: رکورد ثبت شده مصرف برق امسال در زمان اوج مصرف بدون اعمال خاموشی در کشور بوده است.

وی سپس با اشاره به میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین زیرساخت‌های روستایی اکنون میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم ‌به 7 میلیون نفر رسیده ‌که تلاش داریم تا پایان سال تعداد روستاهای برخوردار از آب سالم به یک هزار و 124 روستا برسد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سطح ملی و استانی خاطرنشان کرد: در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طرح‌های مدیریت مصرف تهیه شده و طرح استان خراسان جنوبی در کارگروه ملی تصویب شده و طرح خراسان رضوی نیز تهیه و طرح استان سیستان نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی ها و طی روزهای اخیر مقرر شده بود که 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از 6 بانک واگذار شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقیمانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقیمانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود.

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!