Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@15:08:16 GMT

رئیس صنایع هوا و فضای ایران وارد روسیه شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۵۳۳

خرداد؛معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نمایشگاه هوافضای روسیه وارد مسکو شد.
امیر عبدالکریم بنی طرفی در این سفر ضمن بازدید از نمایشگاه هوافضای روسیه با همتایان خود از روسیه و دیگر کشورها نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه به نام ماکس-۲۰۱۹ با حضور ایران و ۱۶ کشور دیگر از پنجم تا ۱۰ شهریور در شهر ژوکوفسکی در حومه مسکو برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطابق برنامه اعلام شده ۲۷ اوت (پنجم شهریور) بازدید مقامات رسمی ، ۲۷ تا ۲۹ اوت (پنجم تا هفتم شهریور) روزهای بازدید بازرگانان و از ۳۰ اوت لغایت ۱ دسامبر (هشتم تا دهم شهریور) برای بازدید عموم است.در نمایشگاه امسال بیش از ۳۴۰ شرکت از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند و آخرین دستاورهایی هوایی و فضایی خود را به نمایش خواهند گذاشت.نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم طراحان روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.ایران همواره در نمایشگاه های ماکس روسیه حضور فعال داشته است.
در نمایشگاه امسال، هیات ایرانی به ریاست امیر سرتیپ بنی طرفی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران شرکت دارد.یادآور می شود که در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای ماکس ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ شرکت دانش بنیان در پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و دستاوردهای ایران در عرصه هوافضا را به نمایش گذاشتند.در غرفه فضایی ایران در نمایشگاه هوافضا، دستاوردهای ایران در عرصه فضایی اعم از نمونه های اصلی از ماهواره ها و ماکت های کاوشگرها و ماهواره برها در معرض نمایش عموم قرار گرفت.همزمان با برگزاری این نمایشگاه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران از مسکو بازدید و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.
در دوره پیشین نمایشگاه هوافضای روسیه در سال ۲۰۱۵ نیز، حضور بخش های هوافضای ایران، رصد توانمندی‌ها و مذاکره شرکت‌های حاضر و همچنین مذاکره با بازدیدکنندگان، در بخش‌های مختلف صنعت هوایی، منجر به حصول توافقات و دستاوردهایی شد.مهمترین مذاکرات در آن نمایشگاه، اورهال هواپیما و بالگرد، تجهیزات فرودگاهی، تامین قطعات و تجهیزات، تعمیر، نگهداری و نوسازی و همکاری های بین‌المللی در حوزه مراکز آزمایشگاهی تخصصی هوایی، تحقیق و توسعه را شامل می شد.زمینه های همکاری در پروژه های هوایی با شرکت های غربی در نمایشگاه مکس نیز فراهم شد که از جمله آنها می توان به مذاکره در بخش قطعات و اورهال هواپیما، تبدیل کاربری هواپیما نظیر آمبولانس‌های هوایی، استانداردسازی کارگاه‌های خطوط هوایی و ایجاد مرکز مشترک تعمیر، نگهداری و نوسازی و تامین تجهیزات و قطعات استاندارد و همچنین ماشین آلات جدید اشاره کرد.
  

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی