Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین فیفا درباره محرومیت مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۴، اینفانتیو، مسی و رونالدو صحبت کرد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر که در سال 2015 به دلیل پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد به پلاتینی در سال 2011 که از آن به عنوان رشوه یاد شد و البته سوء مدیریت، پس از 17 سال از سمت ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) محروم شد، در گفت‌و‌گو با سایت «Infobae» آرژانتین درباره ماجرای دوپینگ دیه‌گو مارادونا در جام جهانی 1994 گفت: یادم می‌آید که در پی برتری 2 بر یک آرژانتین مقابل نیجریه از مارادونا برای دادن تست دوپینگ دعوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه یک پزشک خانم برای انجام تست رفت. خولیو گروندونا (رئیس وقت فدراسیون فوتبال آرژانتین) با من تماس گرفت و گفت "دیدی چه اتفاقی افتاد؟ آنها مارادونا را بردند!" و من در پاسخ به او گفتم "انشاالله خدا از همه ما محافظت کند".

وی افزود: دکتر میشل دهوگ، پزشک فیفا در آن زمان به دلایل خانوادگی مجبور شد به بلژیک بازگردد اما خوشبختانه پزشک شخصی‌ من به خاطر حضور در کنگره‌ای در دانشگاهی در کالیفرنیا در آمریکا بود. دهوگ قصد بازگشت داشت اما خوب بود که جیزی دووراک - پزشک شخصی بلاتر- در آنجا بود اما او هنوز برای فیفا کار نمی‌کرد. با این حال زمان و مکان درستی برای ورود او به این بحران بود. در ضمن نباید فراموش کرد که مارادونا با دکتر شخصی خود در جام جهانی 94 حضور یافته بود. در آن مقطع با گیلرمو کاندو، رئیس برگزاری مسابقات جام جهانی بحث و مناظره داشتیم و او بر این باور بود که بهتر است که نتیجه آزمایش دوپینگ را بعد از جام جهانی اعلام کنیم اما من پافشاری کردم که باید فوراً تصمیم‌گیری کنیم. در ادامه تصمیم‌گیری کردیم و مارادونا را محروم کردیم. بعد از گذشت 25 سال از آن موضوع چند باری مارادونا را دیدم اما هرگز درباره آن موضوع صحبت نکردیم، نه دیه‌گو از من چیزی پرسید و نه من حرفی زدم.

فیفا باشگاه منچسترسیتی را جریمه کرد

رئیس پیشین فیفا همچنین با اشاره به اینکه این روزها مشغول مطالعه در زمینه فلسفه است، اظهار داشت: دیگر کار نمی‌کنم اما نمی‌توانم دست از کار بکشم. من بیشتر انسانی فلسفی شده‌ام و تا کنون دو بار به عنوان " اومانسیم سال" انتخاب شده‌ام. حالا بیشتر به اومانیست‌ها (انسان‌گرایان) و فیلسوفان که جایی چیزی ننوشته‌اند اما تأثیر زیادی داشته‌اند، علاقه پیدا کرده‌ام.

بلاتر 83 ساله درباره رئیس کنونی فیفا هم یادآور شد: آیا دیدید که میشل پلاتینی درباره شور اینفانتیو به فوتبال زنان صحبت کند؟ فرانسه جام جهانی اخیر بانوان را اینطور پرشور کرد، این در حالی بود که اینفانتینو در کنفرانس صلح در بحرین در کنار جارد کوشنر، داماد دونالدو ترامپ بود. رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در یک جلسه سیاست اقتصادی چه کار می‌کرد؟ اینفانتینو به دنبال تقویت دوستی‌ها خود است و فکر می‌کنم همانطور که الکساندر چفرین (رئیس یوفا) گفت، او در کل بیشتر عاشق سیاست است. به هر حال فوتبال باید از دخالت‌های سیاسی مصون بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که «حالا می‌توانید بدون هیچ مشکلی بگویید، رونالدو بهتر است یا مسی؟»، گفت: در یک کنفرانس در دانشگاه آکسفورد به دانشجویان گفتم که هر دوی آنها خیلی خوب هستند، اما مسی کودکی است که هر مادری آرزوی داشتنش را دارد و رونالدو بیشتر مثل ربات است.

انتهای پیام/

R1015161/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فیفا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیفا فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

110 سال محرومیت، مجازات پیرمرد سپاهانی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلفات هوادار منتسب به سپاهان در دیدار مقابل پرسپولیس آمده است: درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا...گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

به نقل از ایرنا رای صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران با تساوی بدون گل همراه شد.

در این دیدار از سوی هوادار منتسب به سپاهان، صحبت‌های عجیبی خطاب به هواداران پرسپولیس صورت گرفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902711

دیگر خبرها

  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • «جنجال» کلیدواژه دیدارهای پرسپولیس و سپاهان؛ مارادونا، آب‌های آلوده، غش کردن و سرباز احمدی!
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • جسد مارادونا را از قبر بیرون می‌کشند + جزئیات | دست از سر مرده مارادونا هم بر نمی‌دارند!
  • 110 سال محرومیت، مجازات پیرمرد سپاهانی!
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور