Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:48:28 GMT

ترامپ ادعای فرانسه درباره ایران را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۶۶۸

رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های منتشرشده در مورد توافق گروه هفت برای ارسال پیام به ایران از طریق فرانسه را رد کرد، اما گفت کشورها می‌توانند با ایران گفت‌وگو کنند و واشنگتن نمی‌تواند مانع این کار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه گروه ۷ «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را برای تحویل پیام به ایران مأمور کرده، تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا او پذیرفته که ماکرون به نمایندگی از این گروه با ایران صحبت کند، گفت: «نه، من در این مورد بحثی نکرده‌ام. من چنین کاری نکرده‌ام.»   وی با این وجود افزود: «من از تلاش نخست‌وزیر آبه [شینزو، نخست‌وزیر ژاپن] برای تعامل با ایران هم حمایت کردم. او هم دارد با ایران صحبت می‌کند... ما خودمان هم تعامل خواهیم داشت. اما شما نمی‌توانید از اینکه افراد با هم گفت‌وگو کنند، ممانعت کنید. اگر می‌خواهند [با ایران] صحبت کنند، می‌توانند این کار را کنند.»   ساعتی پیش یکی از دستیاران ماکرون در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد که سران گروه هفت در نشست شب گذشته توافق کرده‌اند که رئیس‌جمهور فرانسه پیام این گروه را به ایران برساند. شخص ماکرون نیز امروز گفت اعضای این گروه بر لزوم کاهش تنش با ایران تأکید داشته‌اند و ترامپ نیز تصریح کرده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.   در ماه‌های گذشته ماکرون تلاش کرده تا در نقش یک میانجی میان واشنگتن و تهران عمل کند. با این وجود، ترامپ پیش از این هم میانجی بودن پاریس را رد و تأکید کرده است که هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که به نمایندگی از آمریکا صحبت می‌کند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS