Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:33:34 GMT

عقب نشینی مشهود فرانسه پس از تهدید ترامپ

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۰۴۷

عقب نشینی مشهود فرانسه پس از تهدید ترامپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دِ استیت، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه که پیشتر لایحه اخذ مالیات از شرکت‌های کامپیوتری بزرگ آمریکایی را به تصویب رسانده بود، حال در عقب نشینی مشهودی اعلام کرده که آماده است تا با اصلاح این قانون، اخذ مالیات از شرکت‌های آمریکایی در حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان فرانسه پیشتر لایحه دولت این کشور درباره مالیات بر غول‌های دنیای دیجیتال، نظیر آمازون، گوگل، فیسبوک و غیره را به تصویب قانونی رسانده بود و حال ماکرون برای اصلاح این قانون با هدف لغو اخذ مالیات از این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده است.

ماکرون آمادگی برای اصلاح قانون مالیات از شرکت‌های کامپیوتری بزرگ را در جریان اجلاس گروه هفت کشور صنعتی در منطقه «بیاریتز» اعلام کرده، هرچند همزمان اصلاح این قانون را در صورت توافق جهانی در ارتباط با این شرکت‌ها اعلام کرده است.

آمادگی فرانسه برای لغو قانون اخذ مالیات از شرکت‌های کامپیوتری آمریکایی پس از سخنان تهدید آمیز اخیر ترامپ صورت گرفته که در آن ترامپ گفته بود آمریکا اقدام فرانسه در وضع مالیات بر شرکتهای فناوری آمریکایی را به «اقدام اساسی متقابل» پاسخ خواهد داد. ترامپ در این ارتباط گفته بود: اگر کسی بر این شرکت‌ها مالیات ببندد باید کشور خودشان یعنی آمریکا باشد. ما به زودی اقدام اساسی متقابلی را در پاسخ به اشتباه احمقانه ماکرون اعلام خواهیم کرد.

ترامپ همچنین با انتقاد از طرح اخیر دولت ماکرون، فرانسه را تهدید کرده بود که صنعت نوشیدنی فرانسوی را هدف تعرفه‌های سنگین قرار خواهد داد.

کد خبر 4701797

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فرانسه تعرفه تجاری جنگ تجاری دونالد ترامپ امانوئل ماکرون ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران سوریه دونالد ترامپ عربستان سعودی جنگ 2015 یمن ترکیه روسیه انگلیس آلمان سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!