Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی دولتی بیماران پروانه‌ای(EB)، همزمان با دومین روز از هفته دولت در بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) افتتاح شد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نخستین مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی دولتی بیماران پروانه‌ای(EB) عصر امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت در بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید منصور کشفی، مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم اظهار داشت: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پیشرفته در زمینه کمک به بیماران پروانه‌ای، خاص و بی‌بضاعت است که با بیهوشی، خدمات دندانپزشکی و تمامی مسائل مربوط به سلامت دندان در این مرکز ارائه می‌شود.

کشفی گفت: با توجه به محدودیت این مراکز در سطح کشور، این مرکز می‌تواند کمک شایانی در منطقه جنوب کشور برای خدمت‌رسانی به بیماران پروانه‌ای، خاص و بی‌بضاعت به ویژه بیماران استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و هرمزگان باشد.

وی افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی به این بیماران بسیار حساس و منحصر به فرد است و نیاز به یک محیط آرام و ریکاوری دارد که در این مرکز، تمام امکانات آن فراهم شده است.

کشفی بیان کرد: در گذشته بیماران خاص و پروانه‌ای برای دریافت خدمات دندانپزشکی به تهران مراجعه می‌کردند، اما با تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با افتتاح این مرکزدیگر نیاز بیماران به مراجعه به خارج از استان نیست که این امر مهم از نظر اقتصادی به نفع بیماران است.

زاهدی: انجمن حمایت از بیماران پروانه‌ای در کرمان راه‌اندازی می‌شودزخم‌های "محمدجواد و عرفان"؛ کودکان پروانه‌ای خراسان‌جنوبی در انتظار التیام‌مصائب بیماران EB در میانه تاول و زخم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: این مرکز به عنوان مجهزترین مرکز جامع خدمات دندانپزشکی به بیماران پروانه‌ای و خاص، اهمیت بسیاری برای ارائه خدمات به این نوع بیماران دارد.

عبدالخالق کشاورزی بیماری پروانه‌ای را بیماری دشواری عنوان کرد که اقدامات درمانی آن به سختی انجام می‌شود و نیاز به اعمال تحت بیهوشی دارد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع)، خدمات پانسمان سوختگی، اعمال جراحی EB و درمان‌های پوست ارائه می‌شد که با ارائه خدمات دندانپزشکی، این چرخه تکامل یافته و تمامی خدمات درمانی به بیماران EB جنوب کشور انجام می‌شود.

کشاورزی خاطرنشان کرد: در این مرکز با تعرفه دولتی، خدمات بیهوشی، ریکاوری، پانسمان زخم، مراقبت‌های پس از عمل و اعمال جراحی ترمیمی به صورت متمرکز به بیماران پروانه‌ای ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای

 «از درد دندان نجات‌مان می‌دهد، حالا جواز ندارد که ندارد» پیرمرد که پلمب شدن مطب دندان‌پزشک قلابی را می‌دید، با این جمله اعتراضش را نشان داد. مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد برای سومین بار پلمب شد، او هر بار با اجاره مکان جدید دوباره مطب تأسیس می‌کند.
فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مراجعین ایجاد می‌کند و همین امر هزینه‌های گزافی روی دست مراجعین می‌گذارد. 
نبود نظارت بهداشتی بر این اماکن موجب رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی این مراکز و انتقال بیماری‌های واگیرداری، چون ایدز و هپاتیت می‌شود. 
پیش از این، رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله از شناسایی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و دندانپزشکی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌های عفونی و حفظ سلامت شهروندان این شهرستان خبر داده بود.
 همچنین معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم از پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستا‌های بروجرد پلمب و دستگیری فرد متخلف خبر داده بود.
طبق آمار حدود ۳۰۰ مورد از خدمات دندانپزشکی کاملاً تعرفه دارد، این در حالی است که کمتر از ۲۰ مورد آنها تحت پوشش بیمه است، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، باعث می‌شود پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا کند. 
بسیاری از افراد، چون از نظر مالی از عهده ترمیم دندان خود برنمی‌آیند، عطای داشتن دندان را به لقای آن می‌بخشند و آن را می‌کشند یا زمانی مراجعه می‌کنند که درد، امان‌شان را بریده است.
طبق آمار‌های موجود، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ بالای ۸۰ درصد افراد ۵ تا ۶ ساله به طور متوسط ۵ دندان شیری پوسیده، یا کشیده‌شده یا پرشده دارند. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد دیگر هیچ دندانی برایشان باقی نمانده است.
نماینده آبادان با گلایه از گرانی هزینه‌های دندانپزشکی می‌گوید که خدمات دندانپزشکی باید با نگاه پیش‌گیرانه در کشور ارائه شود، اما به دلیل گرانی هزینه‌ها و مشکلات تامین تجهیزات لازم و مواد مصرفی، قیمت بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. 
دریافت تعرفه ارزان توسط دندانپزشکان‌قلابی باعث شده افرادی که اغلب اطلاع کافی ندارند برای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان قلابی و زیر زمینی مراجعه کنند.
البته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است که کاهش تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی می‌تواند خدمات بی کیفیت را به دنبال داشته باشد و دریافت خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی به وسیله افراد غیرمجاز منجر به درمان مجدد و افزایش هزینه می‌شود و بهتر است از همان ابتدا به کلینیک‌های دندانپزشکی و مراکز معتبر مراجعه شود.
طبق نظر جامعه دندانپزشکان، راهکار کاهش هزینه دندانپزشکی پیشگیری است، نکته دیگر تمرکز بر بیمه‌های خصوصی است در برخی کشور‌ها بیمه‌ها هزینه‌های درمان دندان را بر عهده گرفته‌اند.
سرمایه گذاری در زمینه آموزش پیشگیری پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان و از سوی دیگر تشکیل یک صندوق واحد در دولت به منظور خدمات دندانپزشکی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید