Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اسدی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا افزود: شرکت برق منطقه ای غرب با پوشش ۷۴ هزار کیلومتر مساحت و جمعیت حدود چهار و میلیون ۲۰۰ هزار نفر، بیش از ۸۵ هزار و ۷۲۰ کیلومتر شبکه انتقال برق، هزار و ۶۵۰ مشترک دارد که ۲۵ مشترک آن از واحدهای صنعتی سنگین مانند کارخانه سیمان و پتروشمی و غیره است 

وی در ادامه گفت: شرکت برق منطقه ای غرب ۱۱ پروژه مهم با ۸۷ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمانشاه به بهره برداری رساند که می تواند نقش مهمی در فراهم کردن زیرساخت های صنعتی، کارآفرینی و رونق تولید در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید ایفا کند و همچنین با تقویت برق استان از هرگونه قطعی برق در این خطه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی همچنین از بهره برداری ۲ پروژه در استان کردستان و ۲ پروژه در استان ایلام به مناسبت هفته دولت خبر داد و بیان داشت: پروژه های شرکت منطقه ای غرب در ایلام همزمان با سفر رییس جمهوری به این استان افتتاح خواهد شد.

۲ پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال در کرمانشاه افتتاح می شود

او همچنین از بهره برداری از مرحله اول نیروگاه دالاهو در اول تیرماه سالجاری با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات خبر داد و بیان داشت: اعتبار نیروگاه برق دالاهو از محل صندوق توسعه با ۵۰۰ میلیون یورو مصوب شده که انشاالله تا پایان سال جاری مرحله دوم این نیروگاه با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات دیگر به بهره برداری می رسد و گام سوم آن نیز در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

اسدی همچنین از افتتاح ۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در سرپل ذهاب و قصرشیرین با ۴۰ مگاوات در راستای اجرای پوشش پروژه های مربوط به طرح گرمسیری و یک طرح ۴۰ مگاواتی در حوزه شهرک های صنعتی کرمانشاه به ویژه برق پالایشگاه آناهیتا است که با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در ادامه از اجرای پروژه های ۲۵ مگاواتی بخش خصوصی در گیلانغرب و دهلران ایلام در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: برق  این نیروگاه های کوچک توسط این شرکت خرید تضمینی می شود و طی برگزاری مناقصه به بخش خصوصی واگذار می شود.

 شرکت برق منطقه ای غرب از نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند  

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در استان کرمانشاه بیان داشت: اکنون یک پروژه پنج مگاوتی در حواشی شهر کرمانشاه و یک پروژه ۱۰ مگاواتی در شهرستان روانسر انجام شده با کمک استانداری در تلاشیم که سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای ۲ پروژه ۲۵ مگاواتی نیروگاه خورشیدی استان پای کار بیاوریم.  

طرح صفر ۹۸ وزارت نیرو در شرکت برق منطقه ای غرب موفقیت آمیز اجرا شد

او همچنین با اشاره به خاموشی و قطعی مکرر برق در سال ۹۷ بیان داشت: وزارت نیرو با توجه به خسارت های ناشی از قطعی برق به بخش صنعت و تجارت و سختی های که مردم بابت آن در سال گذشته متحمل شدند، طرح صفر ۹۸؛ که در آن باید قطعی برق در سال ۹۸ به صفر برسد اعمال کرد و به شرکت های برق تابعه دستورالعمل کرد که با اعمال سیاست هایی قطعی برق را به صفر برسانند.

اسدی افزود: این طرح با توجه به راه اندازی مرحله اول نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دالاهو، مدیریت صحیح مصرف برق ادارت توسط استانداری و کاهش مصرف مشترکان برق در استان با موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام شد و تابستان امسال هیچ قطعی برقی در فصل تابستان دمای هوا بالایی هم نسبت به سال گذشته داشت نداشته ایم.

وی در ادامه میزان تولید برق استان کرمانشاه را هزار و ۹۵۰ مگاوات اعلام کرد که این میزان ۲ برابر برق مصرفی استان است که در زمان اوج آن به ۸۳۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور در ادامه از همکاری مردم استان در کاهش و مدیریت مصرف برق تشکر کرد و گفت: هرجا خواستیم موفقیت بدست بیاوریم با همکاری و همراهی مردم به دست آمده است.

شرکت برق منطقه ای غرب روزانه ۶۵۰ مگاوات برق به کشور عراق صادر می کند

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزانه ۶۵۰ مگاوات برق از شرکت منطقه ای غرب از پنج خط انتقال برق که چهار خط آن در استان کرمانشاه و یک خط آن در استان کردستان است به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می شود.

وی صادرات برق به کشور عراق را جزء راهبرد های کشور دانست و گفت: این یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که در تولید برق در دنیا رتبه ۱۴ و در خاورمیانه رتبه اول را دارد و برنامه داریم از مرز شوشمی، پاوه و مریوان صادرات برق را از ۱۵ شهریور با کاهش مصرف برق داخلی افزایش دهیم.

پنج هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی، آموزشی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی در هفته دولت امسال با ۹۶۵ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
۳۲۰۹/۸۰۶۶  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه برق رسانی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق

بهره‌گیری از پتانسیل دریاچه‌ها برای تولید برق ازجمله راهکارهای زیست‌محیطی موجود برای تأمین برق موردنیاز شهرها بدون وارد آمدن آسیب به محیط طبیعی و اکوسیستم‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نیروگاه‌های آبی با سدهای غول‌پیکر حدود یک قرن است که شاهکارهای مهندسی برای ارائه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌شمار می‌روند، اما جوامع حاشیه‌ای و اکوسیستم‌ها را ویران می‌کنند. با این حال جهان شاهد تحولات چشمگیری در پروژه‌های برق‌آبی با همان کیفیت گرانشی آب، اما بدون ساخته شدن سدهای سنتی است. در این راستا یک فناوری جدید به‌عنوان ذخیره‌سازی پمپ‌شده معرفی شده است که سیستم‌های آن به دو مخزن در بالا و پایین نیاز دارند و هنگامی که برق تولیدشده توسط نیروگاه‌های مجاور بیش از تقاضا باشد، برای پمپاژ آب در سربالایی استفاده می‌شوند.

این فرآیند مخزن بالایی را مانند باتری پر می‌کند. سپس هنگامی که تقاضا برای برق افزایش پیدا کرد، آب توسط یک توربین راهی مخزن پایینی می‌شود و برق تولید می‌کند. این فرآیند مفهومی متفاوت، اما نه‌چندان دور از عملکرد باتری‌هایی است که امروزه در سراسر زندگی بشر جای گرفته و حتی عناصر ضروری در زندگی مدرن هستند.

ذخیره‌سازی پمپ‌شده ایده جدیدی نیست، اما یک رنسانس در مناطقی محسوب می‌شود که بهره‌گیری از انرژی‌های باد و خورشید در آن‌ها به سرعت در حال گسترش است، همچنین به کاهش نگرانی‌ها در مورد کاهش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مرتبط با آب‌وهوا کمک می‌کند. بعضی از بزرگ‌ترین سیستم‌های این فناوری انرژی کافی برای تأمین دو میلیون خانه را در کشوری هم‌چون ایالات متحده برای یک ساعت دارند.

نوع دیگری از فناوری انرژی‌های آبی نیز به‌ویژه در مناطق کوهستانی مانند نپال رایج است. در این مناطق نیروگاه‌های برق‌آبی روی رودخانه‌ها قرار دارند، اما در پشت آن‌ها مخازن غول‌پیکر تولید و ذخیره برق وجود ندارد. بدون وجود مخزن، تولید برق به جریان‌های آب فصلی بستگی دارد، اما آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.

تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه برق‌آبی در آمریکا

تبدیل دریاچه‌ها به باتری‌های عظیم الکتریسیته ایده‌ای عجیب است که روزبه‌روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند مناظر طبیعی زمین را متحول کند. امروزه پروژه‌های امیدوارکننده‌ای در ایالات متحده در این زمینه وجود دارد که به‌طور ویژه هدف خود را مهار آب دریاچه‌های بزرگ به‌منظور تأمین نیروی برق‌آبی مشخص کرده‌اند.

ایده موجود در پس این پروژه‌ها، ساختن یک مخزن در ارتفاع پایین‌تر برای تولید برق از آبشار است. این پروژه در سال ۲۰۲۰ معرفی، اما به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شد. ایالات متحده اکنون قصد دارد آن را از سر بگیرد و دریاچه‌های خود را به نیروگاه‌های عظیم تولید برق تبدیل کند تا فراهم آوردن برق برای خانه‌های خود را ضمن دستیابی به اهداف زیست‌محیطی محقق کند.

کد خبر 747437

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • رئیسی به سریلانکا رفت + عکس و فیلم
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت