Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ملامحمدی‌زاده روز یکشنبه در جلسه ساماندهی طرح‌های ساحلی و مناطق حادثه‌خیز در سواحل دریاچه ارومیه افزود: وضعیت دریاچه ارومیه در پی تدابیر دولت و بارندگی‌های اخیر بهبود یافته و باید ساماندهی اطراف آن مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تامین امنیت و آرامش مردم در سواحل دریاچه ارومیه ضروری است تاکید کرد: تدابیر لازم برای آرامش جانی و روانی مردم که به دنبال تفریح و شنا در ساحل دریاچه ارومیه هستند اندیشیده شده و باید امکانات لازم برای تفریح سالم شهروندان و مسافران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیر دریاچه ارومیه می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری شهرستان و استان موثر باشد.
ملامحمدی‌زاده افزود: پیش‌بینی لازم برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در اطراف دریاچه ارومیه، صورت گرفته که تحقق آن نیازمند پیگیری مستمر دستگاه‌های متولی است.
مرحله نخست طرح ساماندهی میانگذر دریاچه ارومیه که منجر به تسهیل تردد خوردوها در قالب احداث دوربرگردان در دوطرف پل است؛ شامل احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه و محل استقرار بازدیدکنندگان و گردشگران است تا رفاه مراجعه‌کنندگان فراهم شود.
بر اساس اعلام سرمایه‌گذار طرح تا پایان ماه جاری به پایان می‌رسد.
مرحله دوم طرح، احداث مجتمع تفریحی و گردشگری با هدف جذب گردشگران و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که بزودی مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

احیای این دریاچه که به همت دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر صورت گرفته موجب شده تا با افزایش حجم آب آن شمار زیادی از گردشگران برای شنا به سواحل آن بروند.

۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا ارومیه دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه های پر تردد و از مسیر های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا(س) در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • سیلی مدیرعامل نود ارومیه به مربی اسپاد در حاشیه بازی؛ رسوایی در لیگ دو (+فیلم)
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان