Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مسعود سیادتی عصر یکشنبه در دویست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سمنان در سالن جلسات این شورا بیان کرد: استفاده از الگوهای هویت بخش فرهنگی و تاریخی بر مبنای الگوهای معماری سنتی ایرانی در ساخت و ساز شهری باید مورد توجه همه افراد و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با رشد و توسعه شهری، عمر شهرها نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: کالبد شهرهای ساخته شده از مصالح طبیعی و فیزیکی، به مرور زمان فرسوده شده و عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیادتی با اشاره به فرسوده شدن بسیاری از نقاط شهر سمنان از جمله خیابان امام خمینی(ره) افزود: با پیگیری‌های اعضای شورا اسلامی شهر سمنان و شهردار سمنان در راستای حفظ هویت بافت تاریخی خیابان امام خمینی(ره)، طرح «پیاده روسازی»  این مسیر در دستور کار قرار گرفت.

پیاده‌روهای خیابان امام خمینی(ره) کیفیت لازم را ندارند

رئیس شورای شهر سمنان اضافه کرد: پوشش کف مسیرهای پیاده رو در خیابان امام خمینی(ره) از کیفیت لازم برخوردار نیست و هرچه سریع‌تر باید مورد بازسازی قرار گیرد.

وی طول این خیابان را ۴۵۰ و عرض آن را  ۱۶ متر عنوان و بیان کرد: دو طرف پیاده رو خیابان مذکور به علت فرسودگی دارای کیفیت لازم نیست و در همین راستا این پروژه در دو مرحله مطالعات و طرح در روزهای گذشته آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان مرحله مطالعات را شامل وضع موجود، مستندسازی، نقشه‌های تاسیسات شهری و برداشت کف، بررسی اسناد فرادست، نظرسنجی از کسبه و شهروندان، وضعیت مبلمان شهری و پوشش گیاهی عنوان کرد.

وی گفت: مرحله دوم نیز بر اساس شناخت‌ها، اهداف کلان کار و خُرد، راهبردها و سیاست‌ها، گزینه‌های طراحی و انتخاب طرح برگزیده انجام می‌گیرد.

خیابان امام خمینی(ره) قلب تجارت سمنان

سیادتی خیابان امام خمینی(ره) را خیابان تاریخی و گردشگری شهر سمنان خواند و ادامه داد: این خیابان در گذشته قطب تجاری سمنان محسوب می‌شد و امروزه نیز علاوه براینکه محل اسکان جمع کثیری از شهروندان است، تامین نیازهای روزمره و امرار معاش کسبه نیز در این خیابان انجام می‌شود.

سیادتی بیان کرد: این خیابان دارای اماکن تاریخی و مذهبی از جمله مسجد امام، مسجد جامع و بازار سمنان است که با توجه به حجم رفت و آمد شهروندان در ساعات اوج ترافیک، مستلزم ساماندهی است.

۱۶۰ واحد تجاری در خیابان امام خمینی فعال است

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ واحد تجاری در این خیابان فعال است، گفت: صنف پوشاک با تعداد ۲۴ مغازه،  ۱۵ درصد بیشترین کاربری را در میان ۱۶۰ واحد تجاری فعال در این خیابان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی خیابان‌های شهر نیاز به تمهیدات و مساعدت‌های خاصی است، ابراز داشت: فضاهای شهری را باید به مکانی مناسب برای زندگی و حرکت مطلوب شهروندان تبدیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان ابراز امیدواری کرد تا با عملکرد جدید و مورد نیاز شهروندان و با همکاری کاسبان محل شاهد بهره برداری هرچه بیشتر از این طرح بوده تا با رشد اقتصادی زمینه حضور مردم در بافت‌های ارزشمند تاریخی را شاهد باشیم.

دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر سمنان با حضور سعید پرسا مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان و با موضوع بررسی طرح ساماندهی منظر کالبدی پیاده رو خیابان امام خمینی(ره) برگزار شد.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی رشد و توسعه ساخت و ساز شهرداری گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این اطلاعیه آمده است :

به اطلاع مشترکین گاز طبیعی شهر سمنان می‌رساند به منظور انجام انجام عملیات وصل گاز شبکه در خیابان بیست متری وحدت کلیه مشترکین به شرح ذیل:

*خیابان رسالت ۱۳ - ۱۵ - ۱۷ - ۱۸
*خیابان هلال احمر ۸ - ۱۰
*خیابان کارگر ۲ - ۴ - ۶ - ۸ -۱۰ - ۱۲ - ۱۴ - ۱۶ - ۱۸ - ۲۰ و ۵ - ۷ - ۹ -۱۱ - ۱۳
*بلوار کارگر
* بلوار وحدت
در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۵ از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ عصر قطع خواهد شد؛ لذا از کلیه مشترکین واقع در این مناطق درخواست میگردد قبل از خروج از منازل شیر‌های مصرف داخلی و شیر اصلی بعداز کنتور را بسته و در طول مدت یادشده از دستکاری کنتور و رگوگلاتور اماکن خودداری و شیر‌های مصرف داخلی خودرا تا وصل مجدد گاز و تحویل آن توسط مامورین شرکت گاز شهرستان به حالت بسته نگه دارند.

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد