Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته دولت پس از تبریک هفته دولت گفت: طرح‌های بسیاری در استان اصفهان در حال انجام و
بهره برداری است که شهر اصفهان در این میان بیشترین طرح‌ها را دارد.

او درباره آمار و ارقام بودجه سال جاری گفت: از جمع اعتبارات عمرانی که برای استان اصفهان پیش بینی شده، ۳۷۵ میلیارد تومان به پروژه‌های استانی اختصاص داده شده که حدود ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان در بخش طرح‌های ملی که به استان واگذار شده و از امسال تحت عنوان طرح‌های ویژه استانی نام گذاری شده، حدود ۳۰۶ میلیارد تومان و ۵۴ درصد پیشرفت نسبت به سال قبل داشته ایم.
او ادامه داد: ۹۱۰ میلیارد اعتبار با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال قبل درپروژه‌های ملی متمرکز وجود داشته و ۳۸۹ میلیارد نیز به پروژه‌های متوازن منطقه‌ای اختصاص پیدا کرده است که با یکسری از اعتبارات مرتبط با آلایندگی و ارزش افزوده، عدد بودجه عمرانی ما حدود ۲ هزار و ۱۷ میلیارد بوده که با جمع سایر ردیف‌ها نزدیک ۱۱ درصد رشد در کل در مقایسه با سال قبل داشته ایم.

غلامی در رابطه با کمک‌های مالی به شهرداری خاظرنشان کرد: ۸ هزار میلیارد به حمل و نقل عمومی و ۸۰۰ میلیارد هم به قطار شهری اختصاص داده شده است. هرچند امیدواریم که بتوانیم اختصاص بودجه بیشتری را شاهد باشیم.

او با اشاره به مشارکت بخش خصوص افزود: با استفاده از تبصره ۱۹ بودجه و مشارکت بخش خصوصی حدود ۳۰ درصد طرح‌ها توسط دولت تامین می‌شود و سپس معادل سود سرمایه گذار به اضافه اصل سرمایه در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در رابطه‌ها مجموع پروژه‌های استانی گفت: در هفته دولت توانسته ایم با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخش‌های مختلف اجرایی مثل کشاورزی، صنعت و معدن، آبرسانی، میراث فرهنگی و گردشگری، بخش خدماتی و گردشگری و همچنین بخش بهداشت و درمان که بیشتر مربوط به علوم پزشکی و مراکز درمانی است، ۱۷۳۴ طرح در سطح استان و در ۲۴ شهرستان افتتاح می‌شود؛ اعتبار این پروژه‌ها ۲۹۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال رشد قابل توجهی داشتیم.

او در رابطه با جزئیات این پروژه‌ها اضافه کرد: از این پروژه‌ها ۲۶۱ پروژه ملی و ۱۸۶ طرح استانی است؛ حدود ۶۲۰ پروژه هم مربوط به بخش خصوصی و تعاونی‌ها هستند که تمام تلاش ما این بوده تا بخش خصوصی را وارد این پروژه‌ها کنیم. همچنین ۱۷۱ پروژه نیز در دهیاری‌های ما در حال انجام هستند که اعتبار آن‌ها در بخش اشتغال روستایی در حدود ۴۰ میلیارد است.

غلامی در پایان با اشاره به تعداد پروژه‌های در دست انجام در سرتاسر استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۴۳۷ پروژه، کاشان با ۱۰۶، تیران و کرون با ۱۰۰ پروژه به ترتیب بیشترین تعداد پروژه در سطح استان را به خود اختصاص داده اند، همچنین تعداد پروژه‌های در حال بهره برداری در دورترین شهرستان‌ها نسبت به اصفهان نیز خور و بیابانک با ۵۶ پروژه و فریدون شهر با ۳۸ پروژه هستند.

 


انتهای پیام /س 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز

فرهودی در طی بازدید از پروژه‌های آموزشی در شهر تبریز بر اهمیت تسریع بهره برداری از پروژه‌های آموزشی در این کلانشهر تاکید کرد. 

وی در این بازدید‌ها ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز به لحاظ وسعت بزرگ خود نیازمند توجه ویژه ای است و ما این قول را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در سطح این کلانشهر را تمام کرده و تحویل جامعه آموزش و پرورش استان دهیم. 

فرهودی اذعان کرد: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ با کمک و همت خیران محترم و همکاری و هماهنگی شهرداری تبریز نسبت به آغاز پروژه‌های جدید در شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی در طی بازدید‌های خود از پروژه‌های ۱۲ کلاسه حاج کریم مردانی آذر شهرک مرزداران، ۱۲ کلاسه هاجر ناحیه ۲، مدرسه روستای الوار ناحیه ۲ و مدرسه شهید قنبری لاله بازدید کرده و راهکار‌ها و دستورات لازم را در جهت تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ها به پیمانکاران و ناظران پروژه‌ها ابلاغ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳