Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با وجود آغاز گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان در سال ۲۰۱۸ میلادی و ادامه یافتن این نشست‌ها اما شمار تلفات نظامیان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین سطح در ۵ سال گذشته رسید. تاریخ انتشار: 18:23 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۱۳۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده اخیراً در افغانستان بر اثر آتش متقابل کشته شدند و این مجموع نظامیان آمریکایی کشته شده بر اثر درگیری در افغانستان را به 14 نفر افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که دو آمریکایی دیگر نیز در سال جاری میلادی در افغانستان کشته شدند اما مرگ آن‌ها به دلیل درگیری نبود.

بیشترین شمار تلفات سالانه نیروهای آمریکایی در 5 سال گذشته در افغانستان 13 نفر در سال 2018 میلادی، 11 نفر در سال 2017 میلادی، 9 نفر در سال 2016 میلادی و 10 نفر در سال 2015 بود.

پیش از آن در سال 2014 میلادی 40 مورد مرگ نظامیان آمریکایی بر اثر درگیری در افغانستان به ثبت رسیده بود.

دولت اوباما در دسامبر سال 2014 میلادی بطور رسمی به ماموریت جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان موسوم به «آزادی پایدار» پایان داد و با خروج بیشتر نظامیان آمریکایی ماموریت «حمایت قاطع» با هدف آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان آغاز شد.

از زمان حمله نظامی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی تاکنون حدود 2 هزار و 400 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند که حدود 1900 مورد در درگیری بوده است.

نظامیان آمریکایی بیشترین تلفات را در سال 2010 میلادی با حدود 500 کشته داشتند که 440 مورد آن بر اثر درگیری بود.

گفتنی است که وزارت دفاع آمریکا تاکنون کشته شدن این 14 نظامی را در افغانستان تایید کرده است و برخی ناظران معتقدند شمار تلفات بیشتر از تعداد اعلام شده توسط پنتاگون است.

تلفات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان در حالی افزایش یافته است که دور نهم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان جریان دارد و براساس گزارش‌ها اختلافات جدی مانع به توافق رسیدن بین دو طرف شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌گوید به هیچکس در افغانستان اعتماد ندارد و از اینرو حتی پس از رسیدن به توافق خواستار حفظ نیروهای اطلاعاتی در افغانستان است و طالبان نیز در مقابل همواره بر موضع خود مبنی بر خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان پافشاری می‌کند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ گفت که در صورت عدم خروج همه نظامیان آمریکایی از جمله نیروهای اطلاعاتی این کشور، گفت‌وگوهای صلح به حالت نخست باز خواهد گشت.

این در حالی است که شب گذشته نیز یک کاروان زرهی نیروهای آمریکایی در ولایت «پروان» هدف حمله انتحاری طالبان قرار گرفت.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گروه بین الملل خبرگزاری میزان کاروان اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان