Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این فرد 29 ساله بعد از قتل نامزدش تلاش کرد با اسکن صورت نامزد درگذشته‌اش برای دریافت وام در اپلیکیشنی به نام Money Station ثبت نام کند. این اپ از هوش مصنوعی برای تأیید درخواست‌ها استفاده کرده و برای این کار از آن‌ها می‌خواهد در حین ثبت نام رو به دوربین چشمک بزنند.

با این حال در این مورد به خصوص، هوش مصنوعی اپلیکیشن حرکت نکردن چشم مقتول را در حین درخواست تشخیص داده و علاوه بر این، نرم‌افزار شناسایی صدای آن هم به اینکه مردی به جای زن در خواست دهنده صحبت کرده است پی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف کارمندان شرکت به صورت دستی درخواست را بررسی کرده و متوجه کبودی‌هایی روی صورت این زن و علائم قرمزی دور گردن او شدند و سریعا به مقامات اطلاع دادند. پلیس فرد قاتل را زمانی دستگیر کرد که اقدام به سوزاندن جسد در یک مزرعه دور افتاده کرده بود. پیش از ارتکاب قتل هم این مرد 29 ساله 4200 دلار از حساب بانکی نامزدش خارج کرده و به پدر و مادر او گفت که دخترشان برای چند روز به تعطیلات می‌رود.

چنین پرونده‌ای نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با وجود چالش‌های متعددی که در آینده برای انسان به وجود می‌آورد می‌تواند جلوی ارتکاب جرایم با روش‌های قدیمی و متداول را گرفته و برای شناسایی مظنونین و متهمین مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلات چین دوربین قتل هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان

سرهنگ کامران خوشناموند جمعه در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبار‌های حاشیه شهرستان هندیجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۱۲ دستگاه خودرو وانت و سواری که حامل سوخت قاچاق بودند را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه و تحویل به مرجع قضائی، تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور