Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:24:25 GMT

کاهش ۷ درصدی طلاق در جیرفت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۰۴۷۹

کاهش ۷ درصدی طلاق در جیرفت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جلسه‌ ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش‌های ازدواج"که با حضور تعدادی از مسئولان شهرستانی برگزار شد گفت: پرونده‌های خانواده جزء پر چالش‌ترین پرونده‌هایی است که در سیستم قضائی مطرح می‌شوند، زیرا در کنار ان چندین پرونده قضایی حقوقی و کیفری تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه زنگ خطر جدی در بحث آسیب‌های اجتماعی و خانواده به صدا در آمده است، افزود:ورود مقام معظم رهبری به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه خانواده نشانه اهمیت این موضوع است.

رئیس شعبه اول دادگاه خانواده در جیرفت گفت: یکی از مسائلی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن چشم دوخته اند همین موضوع اسیب‌های اجتماعی است که باید بیشتر دقت کنیم تا مانع پیش روی دشمن شویم.

رئیس حوزه قضایی جیرفت بر استمرار این جلسات تاکید کرد و افزود: بایددر جهت کاهش دعاوی و اختلافات خانوادگی تلاش کنیم و صرف برگزاری جلسه و نوشتن مصوبه برروی کاغذ ملاک نیست.

شکوهی نسب بخشی از اسیب‌های اجتماعی را مربوط به اثرات سوء فضای مجازی و عدم توجه لازم و کافی خانواده‌ها بر فرزندان دانست و گفت:تمامی مسئولان و خانواده‌ها بایستی در جهت کاهش آسیب‌ها در جامعه آستین همت بالابزنند و وارد میدان عمل شوند.

قاضی دادگاه خانواده بیان داشت:متاسفانه بخش عظیمی از پرونده‌های طلاق مربوط به عدم اعتمادزوجین نسبت به یکدیگر است.

این مقام قضائی با بیان اینکه بهترین مشاوره برای کاهش آمار طلاق، مشاوره‌های پیش از ازدواج است گفت: متأسفانه آنچه در قانون آمده بیشتر تمرکز بر مشاوره برای طلاق، داوری برای طلاق، ارجاع به مراکز مشاوره برای طلاق، است، اما چرا نبایدمشاوره پیش از ازدواج داشته باشیم تا جوانان نسبت به مهارت‌های زندگی آموزش ببینند.
انتهای پیام/ح

کاهش طلاق ها در جیرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان