Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@03:03:38 GMT

انتقاد تند سناتور آمریکایی از دعوت ظریف به فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۱۰۶۰

انتقاد تند سناتور آمریکایی از دعوت ظریف به فرانسه

خبرگزاری فارس: «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی روز یکشنبه در پیامی در توئیتر از گفت‌وگوی اروپایی‌ها با ایران ابراز ناخرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور آمریکا همچنان «قاطعانه» در برابر ایران بایستد.

وی همچنین از اقدام فرانسه در دعوت از «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه ۷ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور آمریکایی نوشت:«اگر فرانسه از "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران بدون مشورت با آمریکا به گروه ۷ دعوت بعمل آورده، ‌این نشانه ضعف شدید به ایران و بی‌احترامی وحشتناک به رئیس جمهور ترامپ خواهد بود.»

گراهام اضافه کرد: «امیدوارم که ترامپ عزم قاطع در برابر تجاوز ایران را حفظ کند.»

رویترز به نقل از مقامات ایرانی؛ ایران هرگز درباره برنامه موشکی خود مذاکره نمی‌کند

یک خبرگزاری غربی تأکید کرد که ایران هرگز درباره برنامه موشکی خود مذاکره نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از ۲ مقام ایرانی و یک دیپلمات اعلام کرد: در صورتیکه غرب خواهان مذاکره با ایران و نجات برجام است، باید بداند که تهران درباره برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی در این باره به نقل از یک مقام ارشد ایران که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: به عنوان نشانه ای از حسن نیت و برای برداشتن گامی در راستای ایجاد فضائی برای مذاکره، به درخواست فرانسه پاسخ دادیم. ما می خواهیم ۷۰۰ هزار بشکه نفت در هر روز بفروشیم و پول آن را دریافت کنیم وا ین موضوع نیز به مثابه یک آغاز تلقی شود.

به گزارش رویترز، مقام دیگر ایرانی در این خصوص گفته است: برنامه موشک بالستیک ایران نمی تواند مورد مذاکره قرار گرفته و مورد مذاکره نیز قرار نخواهد گرفت. ما این موضوع را آشکارا و به صراحت مورد تأکید قرار داده ایم.

رویترز در ادامه افزود: یک دیپلمات ایرانی نیز هرگونه مذاکره تهران درباره حق غنی سازی اورانیوم و چرخه سوخت هسته ای داخلی را رد کرده و اعلام کرده است که در عوض ایران نیز کاملاً به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام) متعهد خواهد بود.

این سناتور جمهوری‌خواه در پیامی دیگر نوشت تنها توافق خوب این است که اطمینان حاصل شود ایران هرگز خودش سوخت هسته‌ای تولید نکند.

عصر امروز وزیر امور خارجه ایران در سفری از پیش اعلام نشده به محل نشست سران گروه هفت در بیاریتز فرانسه رفت.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه نیز یکشنبه بعد از ظهر در توییتی اعلام کرد: «به دعوت لودریان، وزیر خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها