Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  جراح انگلیسی از پیوند قلب خوک به انسان طی ۳ سال آینده خبر می‌دهد.
سر ترنس انگلیش" از جراحان نامی انگلستان که نخستین عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب را ۴۰ سال پیش در انگلیس انجام داده بود، می‌گوید استادش تا پایان سال عمل پیوند "کلیه خوک" به انسان را انجام خواهد داد؛ اقدامی که به باور وی، راه را برای پیوند عضوی مشابه، اما پیچیده‌تر، هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دیلی‌میل" نوشت، استاد وی پروفسور کریستوفر مک‌گریگور دو ژن ساخته که اجازه می‌دهد قلب خوک به انسان پیوند زده شود.

این جراح سرشناس توضیح می‌دهد که اگر نتیجه این پیوند عضو میان گونه‌ای (xenotransplantation) رضایتبخش باشد، احتمالا ۳ سال دیگر از "قلب خوک‌ها" در انسان استفاده خواهد شد؛ اگر کلیه این حیوان در بدن انسان کار کند، در مورد قلب نیز کار می‌کند.

آناتومی قلب خوک شبیه قلب انسان است و به همین دلیل از آن به‌عنوان مدلی برای ابداع روش‌های درمانی جدید استفاده می‌شود؛ دکتر"شاوی‌گارگ"، عضو دانشکده علوم پزشکی روتاک هند در مقاله‌ای آناتومی قلب انسان و خوک را با یکدیگر مقایسه می‌کند؛ براساس تحقیقات وی، میانگین وزن قلب انسان ۲۶۶گرم است و میانگین وزن قلب خوک ۳۰۲گرم است.

او با تحقیق بر نمونه‌های قلب انسان و خوک و با اندازه گیری آن‌ها، شباهت میان دو قلب را بررسی می‌کند؛ «متوسط قلب انسان بالغ حدود ۹.۹ سانتیمتر، از پایه تا مورب حدود ۸.۶ سانتینتر و در گسترده‌ترین قطر عرضی آن ۷.۱ سانتیمتر است؛ متوسط قلب خوک حدود ۱۰ سانتیمتر، از پایه تا مورب ۸.۹ سانتیمتر و گسترده‌ترین قطر عرضی آن ۶.۶ سانتیمتر است؛ از لحاظ فشار خون، قلب انسان و خوک پرفشار است.

به باور"اینگلیش، پیوند موفقیت‌آمیز قلب خوک به انسان، پایانی بر دوره فهرست انتظار پیوند عضو خواهد بود که در آن تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد!

با توجه به این کمبود، دانشمندان همواره به دنبال منابع جایگزین برای تامین نیاز بشر به قلب پیوندی بوده‌اند و از آن جا که اندازه قلب خوک به قلب انسان شبیه است، آن را گزینه مناسبی برای این کار می‌دانند!

منبع : تسنیم

انتهای  پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت عمل پیوند قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد مرد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: عمل پیوند عضو صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ انجام و کبد محروم امیر حسین ربیعی ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد ربیعی چهار روز قبل بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانوی اهداکننده عضو نیز جهت ترمیم به سه بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به متقاضیان پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، از تلاش‌های مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تشکر کرد.

کد خبر 748028

دیگر خبرها

  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران