Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران گفت: نرخ شاخص حمل کالا در تن‌کیلومتر با قیمت هزار و ۴۰۰ ریال ابلاغ شده و بسیاری از استان‌ها برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند.

 

احمد کریمی دبیر کانون سراسری کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جلسات بسیار زیادی با سازمان راهداری و دستگاه‌های مسئول در رابطه با تن‌کیلومتر برگزار شد، گفت: مطالعات در این بخش به صورت کامل و گسترده‌ای انجام شد و باتوجه به استعلامی که از مراکز مختلف گرفته شد، خوشبختانه به یک نرخ ثابتی درباره تن‌کیلومتر دست یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: این نرخ بر اساس تورم و افزایش قیمت بوده و باتوجه به امکان اجرای آن ممکن است در برخی از مقاصد با نرخ‌های پایین‌تری ابلاغ شود؛ هم‌اکنون در حال بررسی استان‌ها هستیم که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها اعلام آمادگی برای اجرایی کردن نرخ تن‌کیلومتر هستند.

کریمی با اشاره به اینکه در مرحله اول نرخ حمل کالا در تن‌کیلومتر با شاخص هزار و ۴۰۰ ریال ابلاغ شده، گفت: بسیاری از استان‌ها اعلام آمادگی کردند، اما به دلیل آنکه این طرح باید به صورت ملی و همزمان در کشور اجرا شود، باید تمامی استان‌ها در این زمینه اعلام آمادگی کنند، زیرا در غیر این صورت این طرح با شکست مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: رشد ۶۷ درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر کشور

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مقاومتی از سوی صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقلی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: به همین دلیل سعی کرده‌ایم در این طرح تمامی بخش‌ها را در حوزه عرضه کالا و تولید آن بررسی کنیم.

او با اشاره به اینکه با اجرای طرح تن‌کیلومتر افزایش قیمت حمل کالا با افزایش روبه‌رو خواهد شد، گفت: از مهرماه سال گذشته انواع خدمات در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با افزایش چندین برابری روبه‌رو شده؛ این در حالی است که قیمت حمل کالا هیچ افزایشی نداشته است بنابراین با ضریب هزار و ۴۰۰ ریال، قیمت کرایه‌ها ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کریمی گفت: در طرح تن‌کیلومتر قیمت حمل کالا به استان‌ها و مسیر‌های مختلف متفاوت است و ما در بسیاری از مقاصد سعی خواهیم کرد قیمت‌ها را پایین‌تر از این نرخ عرضه کنیم، اما افزایش کرایه با اجرای این طرح به طور قطع صورت خواهد گرفت.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران اظهار کرد: همزمان با افزایش قیمت ارز و بسیاری از کالاها، قیمت کامیون از ۴۷۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، این در حالی است که قیمت حمل کالا در چند سال گذشته هیچ افزایشی نیافته به همین دلیل با اجرای طرح تن‌کیلومتر به طور قطع قیمت حمل کالا‌ها با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تن کیلومتر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • قیمت نفت صعودی شد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳