Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که رهبران گروه 7 در ضیافت شام شنبه شب در زمینه متقاعد کردن دونالد ترامپ برای اعطای دوباره معافیتهای نفتی در ارتباط با تحریمهای ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند. 

نشست رهبران گروه 7 از روز شنبه در شهر بیاریتز در جنوب فرانسه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعات مطرح شده در دیدارهای میان رهبران این گروه ایران بوده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روزگذشته در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ دیدار و رایزنی کرد. کاخ الیزه درباره این دیدار اعلام کرد که دو طرف درباره ایران اختلاف نظر داشتند. 

روز یک شنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به دعوت ژان ایولودریان وزیر خارجه فرانسه به این نشست رفت و با مقامات فرانسوی و همچنین مقامات آلمانی و انگلیسی دیدار و رایزنی کرد. 

برخی رسانه ها از پیشنهادات تازه پاریس برای تنش زدایی در ارتباط با مساله ایران خبر داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود