Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:40:56 GMT

کنفرانس اسلام گرایی و پسااسلامیسم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۹۰۲

کنفرانس اسلام گرایی و پسااسلامیسم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کنفرانس بین‌المللی اسلام گرایی و پسااسلامیسم در جوامع مسلمان در روزهای ۲ و ۳ مه ۲۰۲۱ در سنگاپور برگزار می‌شود

محور موضوعات شامل تشکیل کشور، حاکمیت و اسلام گرایان، تکامل اسلامیت به عنوان یک استراتژی سیاسی، جنگ سرد و سوسیالیسم و مارکسیسم اسلامی، اسلام گرایی رادیکال و کاربردهای جهاد، دولت‌های اسلامی، اقتصاد سیاسی اسلامیت و بانک‌های اسلامی، بهار عربی، برادری مسلمانان و دموکراتیک شدن، وسوسه‌های قدرت: اسلام گرایان و دموکراسی‌های غیردینی، اسلامگرایان و مسائل زنان، پروژه‌های سیاسی و سیاسی جایگزین اسلام گرایانه: مسلمانان ضد سرمایه داری، جنبش‌ها و اعتراضات اجتماعی در جوامع مسلمان، دین مدنی و دین رسمی، مفهوم پسااسلامیسم و ظهور نئواسلامیسم در بهار پس از اعراب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان به موضوعات فوق می‌توانند با ارسال آثار خود به آدرس https://waset.org/conference/۲۰۲۱/۰۵/Singapore/ICIPMS در این کنفرانس مشارکت نمایند.

مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://waset.org/apply/۲۰۲۱/۰۵/Singapore/ICIPMS?step=۲ مراجعه گردد.

کد خبر 4700661

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلام گرایی سنگاپور کنفرانس بین المللی عید غدیر خم کنفرانس بین المللی ابن سینا فعالیت های قرآنی فلسفه امام علی ع نشست علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرآن قانون اساسی آیت الله جوادی آملی غدیر خم برنامه زاویه نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است