Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:27:52 GMT

اردوگاه های دانش آموزی البرز با ظرفیت ملی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۲۹۳۵

اردوگاه های دانش آموزی البرز با ظرفیت ملی

اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند زیرا اثر تربیتی یک اردوی فرهنگی تفریحی آنچنان عمیق و تاثیرگذارست که می تواند در ذهن دانش آموزان نقش ببندد.

این فضاها در استان ها تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند تا دانش آموزان از امکانات و تجهیزات آنها   در قالب برنامه تفریحی، سرگرمی و مهارت آموزی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هدف اصلی از راه اندازی اردوگاه‌ها رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان بوده  و در این مکان ها آینده سازان فعالیت های مهارتی  و فرهنگی را در فضای خارج از محیط مدرسه انجام می دهند.

دانش آموزان تمایل زیادی به برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی به ویژه در اردوگاه های دانش آموزی که دارای فضایی ایمن هستند ، دارند.

اردوگاه های دانش آموزی در استانی چون البرز که در مسیر راه ارتباطی ۱۴ استان کشور و در نزدیکی پایتخت قرار دارد، امری ضروری به نظر می رسد.

در این فضاها دانش آموزان  اولین قدم برای تجربه استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس و زندگی گروهی را برمی دارند.

اردوگاه فضایی مناسب برای مهارت آموزی اجتماعی

 به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه می گوید:  یکی از ویژگی های آموزش و پرورش نوین توجه خاص به فعالیت های مکملی است که دانش آموزان آن را از کلاس درس آغاز و در خارج از مدرسه ادامه می دهند.

فرشته فهمیده اظهارداشت: اردو موجب شکوفایی استعدادها ، تعمیق یادگیری ، تمرین آموخته ها ، مسئولیت پذیری، مشارکت و همکاری و آشنایی با فرهنگ های بومی ، منطقه ای  و ملی می شود.

وی تصریح کرد:  وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان است ، اردو و بازدید را به منزله فعالیتی روشمند و هدفدار که در تحقق بخشی از نیازهای اجتماعی، عاطفی، جسمی و ... دانش آموزان ایفای نقش می کند مد نظر قرار داده است.

فهمیده اضافه کرد: اردوگاه های دانش آموزی فضایی مناسب برای حضور گروهی دانش آموزان است تا در کنار معلمان یک یا چند روز به یاد ماندنی  را در دوران تحصیلی خود در محیط ایمن و گردشگری تجربه کنند.

وی گفت: جمعیت بالای دانش آموزی البرز که با جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور برابری می کند نیاز به امکانات و زیرساخت های فرهنگی  و آموزشی از جمله اردوگاه های  دانش آموزی دارد.

توسعه فضاهای اردوگاهی 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: در راستای سند تحول بنیادین با عنوان توسعه فضاهای اردوگاهی دانش آموزی روند بازسازی ، بهسازی، زیباسازی ،توسعه و تجهیز این اردوگاه در دستور کاری این ناحیه قرار گرفته است.

فرزاد شعبانی بیان داشت: این اردوگاه واقع در روستای سرزیارت جاده چالوس است که دارای یک فضای ۵۰ هزار هکتاری است.

وی خاطرنشان کرد: اردوگاه دانش آموزی سرزیارت در یک فضای ۵ هکتاری که دارای شش اتاق ، ۴۰ تخت ، نمازخانه و سالن کنفرانس است آماده سازی و بازگشایی شده است.

شعبانی ادامه داد: این اردوگاه در راستای توسعه فعالیت های اردویی و غیر رسمی مدارس ،اوقات فراغت دانش آموزان با هدف آموزشی ، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان بهسازی و فعال شد.

ظرفیت بالای اردو گاه آیت الله طا لقانی

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: این اردوگاه در راستای توسعه فعالیت های اردویی و غیر رسمی مدارس ،اوقات فراغت دانش آموزان با هدف آموزشی ، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان بهسازی و فعالیت دارد.

سالار قاسمی بیان داشت: اردوگاه دانش آموزی آیت الله طالقانی ظرفیت بهره برداری ملی دارد که باید زمینه ارتقاء آن از سوی مسئولان منطفه ، استانی و کشوری فراهم شود و با ایجاد بستر توسعه ای دراین اردوگاه و استفاده ازظرفیت بالقوه این شهرستان درآینده شاهد تحولات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی یادآورشد: زمینه  ارتقای این اردوگاه در سطح ملی  در دستور کار قرار خواهد گرفت تا استان بتواند گام موثری با ایجاد بستر مناسب در آمد پایدار در حوزه گردشگری دانش آموزی بردارد.

قاسمی  هدف از حضور خود در این شهرستان را شناسایی و بهره مندی از ظرفیت های علمی و جغرافیایی و طبیعی طالقان در حوزه آموزش و پرورش ذکر کرد.

این مسئول ادامه داد: امکانات این اردوگاه شامل ۲۴ واحد استراحت  مجهز به  امکانات  رفاهی  در کنار استخر، اتاق بازی کودکان، میز پینگ پنگ، باغ سیب است که آماده پذیرایی عموم می باشد.

قاسمی افزود: ارودگاه آیت الله طالقانی با مساحت ۲۵ هکتار در منطقه خوش هوای طالقان واقع در روستای مینا وند در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر کرج به سمت اتوبان قزوین در شمالی ترین نقطه استان قرار دارد .

وی تصریح کرد:  این اردوگاه  مشرف به دریاچه و سد طالقان در منطقه بکر و دیدنی باریگان، واقع در روستای میناوند با چشم انداز زیبا احداث شده است.

اردوگاه شهید بهشتی کردان

 این اردوگاه فرهنگی - تربیتی در ابتدای جاده کردان ساوجبلاغ که دارای آب و هوا پاک ، سالم و طبیعت بکری با چشم انداز زیبایی واقع شده  اما  به امکانات و نیروی انسانی لازم نیازمند است .

قاسمی  با اشاره به اینکه این اردو گاه ۱۸ هکتار مساحت دارد، اضافه کرد: در  زمان حاضر فقط از ۱۰ هکتار آن استفاده می شود و هشت هکتار دیگربلا استفاده مانده است.

 این اردوگاه دانش آموزی  سال ۶۷ در منطقه کردان ساوجبلاغ  احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت :  برای احیای اردوگاه شهید بهشتی کمیته ای در آموزش و پرورش البرز تشکیل می شود تا  این اردوگاه از وضعیت فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی اردوگاه قابل قبول نیست ، گفت: این فضا با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی و امکانات مناسبی که دارد می تواند محل مناسبی برای استفاده دانش آموزان و فرهنگیان باشد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/  ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد