Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@05:19:35 GMT

برجام با ۲۸ شرط تصمیم نظام است نه بدون آن

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۳۰۷۸

برجام با ۲۸ شرط تصمیم نظام است نه بدون آن

به گزارش جهان نيوز، اخیراً علی شمخانی در مصاحبه‌ای تصریح کرد امضای برجام اشتباه بود و نباید آن را امضا می‌کردیم.

علی مطهری در واکنش به این اظهارات- آن هم از سوی چهره‌ای که در گذشته جزو مدافعان برجام بوده- به انصاف‌نیوز گفت: به‌نظر من این اظهارنظر آقای شمخانی مصرف خارجی داشته و برای به انفعال‌کشاندن طرف آمریکایی این سخن را گفته‌اند و خواسته‌اند آنها را تهدید کنند که خروج ما از برجام محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی می‌افزاید: به هرحال موضع ایشان یک موضع شخصی است و با موضع نظام فاصله دارد. برجام تصمیم کل نظام از جمله مقام رهبری بود و به نفع نظام بود و با وضع فعلی هم به نفع نظام است و اساساً آمریکا به‌خاطر اینکه برجام به نفع ایران بود از آن خارج شد. اگر برجام ادامه پیدا کند بسیاری از محدودیت‌های ایران مثل غنی‌سازی اورانیوم و خرید و فروش سلاح برداشته می‌شود.

اظهارات مطهری در حالی است که اولاً برجام با ۲۸ شرط و به شکل مشروط، اجازه اجرا پیدا کرد اما متأسفانه بدون رعایت آن ضوابط تعیین شده از سوی رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی اجرا شده است.

ثانیاً کسی که زمانی مدعی شده بود ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود، منطقاً فاقد صلاحیت اظهارنظر درباره مسائل مهم و کارشناسی است.

ثالثاً آقای شمخانی از موضع دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارنظر کرده است، ضمن اینکه معلوم است برجام به‌خاطر فقدان ضمانت اجرای تعهدات طرف مقابل، درواقع از حالت یک توافق دوجانبه خارج شده و نقش حکم محکومیت علیه ایران را پیدا کرده است. کدام عقل سلیمی می‌تواند بگوید چنین و چنان توافقی اشتباه نیست و درست است؟!

رابعاً، معنای بخش اول سخنان علی مطهری توهین به نوع مسئولان است، چرا که القاء می‌کند مدیران ایرانی، کمترین ناراحتی از نقض کامل برجام توسط غرب (در قول و فعل) ندارند و تنها نمایش بازی می‌کنند!!

و بالاخره این که خروج آمریکا از برجام پس از آن صورت گرفت که کسانی چون آقای روحانی و آقای ظریف در اظهارات خود، این اطمینان را داده‌اند که حتی در صورت خروج آمریکا، در برجام می‌مانند و همه تعهدات را اجرا می‌کنند.

خب! آمریکا دیوانه بود که با این تضمین، از برجام خارج نشود؟!

منبع:کیهان کپی متن خبر برچسب ها: برجام شمخانی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: برجام شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!