Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:42:47 GMT

اجرای طرح حفاظت از سرو کهنسال مهریز

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۳۱۱۹

اجرای طرح حفاظت از سرو کهنسال مهریز

طرح حفاظت از سرو کهنسال مهریز با پیگیری شهرداری و همکاری کارشناسان ذیربط از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان، استانداری و دانشگاه یزد تهیه و اولین مرحله اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش ایسنا، «محسن بهاری» مسئول فضای سبز شهرداری مهریز در این رابطه ضمن تشکر از مجموعه‌هایی که در تدوین این طرح همکاری داشتند، اظهار کرد: در اولین مرحله اجرایی این طرح که با تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار آغاز شده، عملیات حصار کشی پارک، جمع‌آوری محوطه‌ی سنگ فرش و سایر تأسیسات موجود تا شعاع 30 متری اطراف سرو و تامین خاک مناسب و سایر نیازهای تغذیه‌ای این درخت کهنسال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هرس شاخه‌های اضافی مطابق با نظرات کارگروه حفاظت سرو و بستن و نگه‌داری تنه اصلی و سایر شاخه‌ها متناسب با تصمیمات این کارگروه، از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت حفاظت از این اثر ملی طبیعی است.

بهاری خاطرنشان کرد: سرو کهنسال مهریز با عمر تخمینی 2000 سال به عنوان دومین موجود زنده‌ی کهنسال استان یزد بعد از سرو ابرکوه معروف است و در طول سال به ویژه ایام بهار، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، این درخت کهنسال در اسفند 1384 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرو كهنسال يزد مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟