Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در افغانستان گفت که حتی در صورت توافق احتمالی صلح آمریکا و طالبان، جنگ در افغانستان ادامه خواهد یافت زیرا برخی اعضای طالبان این توافق را نخواهند پذیرفت. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «الکساندر مانتیتسکی» سفیر روسیه در افغانستان اظهار داشت: براساس گزارش‌هایی که مسکو دریافت کرده حتی در صورت گفت‌وگوهای موفق آمریکا و طالبان و ایجاد توافق صلح نیز برخی از اعضای طالبان آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانتیتسکی به «آریانا نیوز» گفت که در چنین شرایطی و پذیرفته نشدن صلح توسط برخی اعضای طالبان نشان می‌دهد که پس از توافق نیز جنگ در افغانستان ادامه خواهد یافت.

وی درباره اهمیت صلح نیز گفت: صلح نسبت به همه چیز مهم‌تر است اما این به جامعه افغانستان مربوط است که آیا پیش از برگزاری انتخابات به توافق صلح دست می‌یابد یا خیر.

سفیر روسیه در رابطه با مسئله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز گفت: موضع ما مشخص است و همانطور که وزیر خارجه ما گفته ما طرفدار خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان هستیم.

مانتیتسکی در حالی از ادامه جنگ در افغانستان حتی پس از توافق احتمالی صلح خبر می‌دهد که گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان در دور نهم جریان دارد.

تاکید ترامپ بر ادامه حضور اطلاعاتی در افغانستانسخنگوی دفتر سیاسی طالبان: خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان هستیمتکذیب شایعه توافق تشکیل «دولت موقت» در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول ندارد

براساس گزارش‌ها دور هشتم این مذاکرات با باقی ماندن اختلافات جدی بین طرفین پایان یافت و در حالی که طالبان بر خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید دارد  آمریکا می‌گوید که در صورت توافق و یا عدم آن خواستار حفظ یک نیروی اطلاعاتی قوی در افغانستان است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعزام نیروهای این کشور به اوکراین را در صورت شکست کی‌یف در جنگ رد نکرد.

به گزارش ایسنا، «حکیم جفریز» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا اگر سقوط کند، این احتمال وجود دارد که آمریکا مجبور شود وارد درگیری شود و این ورود، نه صرفا با پول بلکه با حضور سربازان ما انجام می‌گیرد.»

این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که یک جناح طرفدار روسیه در حزب جمهوری خواه در حال افزایش است و او آن را به تاخیر در تصویب بودجه مازاد برای نیازهای نظامی کی‌یف متهم کرد.

به گفته جفریز، این جناح نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و معتقد نیست که روسیه دشمن ایالات متحده است. این جناح توسط «مارجوری تیلور گرین»، عضو مجلس نمایندگان رهبری می‌شود.

واشنگتن بارها گفته که آمریکا مایل به اعزام و استقرار نیروهایش در اوکراین نیست.

در این میان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۲۶ فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد بود که مساله احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین در نشستی در پاریس که با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور غربی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ماکرون، شرکت کنندگان درباره این مساله به اجماع نظر نرسیدند اما چنین سناریویی را نمی‌شود برای آینده کلا منتفی دانست.

پس از این نشست، نمایندگان بیشتر کشورهای شرکت کننده گفتند برنامه‌ای برای اعزام نیرو به کی‌یف ندارند.

همچنین «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه ۱۹ مارس گفته بود که فرانسه آماده اعزام یک گروه نظامی به اوکراین است که ۲۰۰۰ نیرو دارد.

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین