Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:37:44 GMT

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۳۲۷۶

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد

رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اعلام کرد: این ناوشکن به همراه ناو پشتیبانی و بالگردبر خارگ در قالب شصت و سومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام‌ماموریت است.

به گفته امیر دریادار《حبیب الله سیاری》 هدف از اعزام این ناو گروه تامین امنیت برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اعلام شده و قرار است ناوگروه در ماموریت در  دریای عمان و  خلیج عدن کشتی ها را اسکورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر تیر ماه ناوگروه ۶۲ نیز متشکل از ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی بوشهر که اول خرداد به ماموریت برون مرزی اعزام شده بود، پس از طی کردن ۲ هزار و ۳۵۰ مایل دریایی در سواحل کشور پهلو گرفت.

ناوشکن سهند که آذر ماه سال گذشته به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست، برای نخستین بار است که به ماموریت طولانی مدت اعزام می شود.

به گفته فرماندهان نیروی دریایی ارتش، سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن چهار موتوره قادر به ۱۵۰ روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.

بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی های ناوشکن سهند است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش که کار آماده سازی سهند برای ماموریت بلند مدت را بر عهده داشت، در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا به بندرعباس، اظهارداشت: سهند از سه بخش سامانه، زیر سامانه و آرایه های مختلف تشکیل شده است که تمام آنها ساخت داخل هستند.

ناخدا «عباس فاضلی نیا» افزود: سامانه های رهیگری، کنترل، آتش، اخلال، موشک های کروز برد بالا، دفاع نقطه ای، رادار و حسگرهای مختلف در سهند به کار رفته اند که توان آن را ارتقا می دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس