Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جو والش نماینده سابق ایالت ایلینوی از حزب جمهوریخواه در کنگره به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را اعلام کرد تا در دور مقدماتی از این حزب، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری را به چالش بکشد.
به گزارش خبرگزاری آریا،خبر خوب برای کسانی که ترامپ را در انتخابات سال 2020 به چالش می‌کشیدند این است که رییس جمهور آمریکا از جنبه اقتصادی ناکام بوده است و پاشنه آشیل سستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، خبر بد هم این است که کمپین رقابتی در صورت پیروزی باید با چالش ترسناک اصلاح میراث اقتصادی ترامپ روبرو شوند. آن‌ها همچنین نباید فراموش کنند که میزان بودجه تصویب شده در دوران ترامپ قدرت مانور زیادی را حتی در دوران خوب اقتصادی برای سیاستگذاری‌های مالی باقی نخواهد گذاشت و شرایط را در اوضاع بحرانی نیز سخت‌تر می‌کند.

یک جمهوریخواه ترامپ را در دور مقدماتی انتخابات 2020 به چالش می کشد
جو والش نماینده سابق ایالت ایلینوی از حزب جمهوریخواه در کنگره به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را اعلام کرد تا در دور مقدماتی از این حزب، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری را به چالش بکشد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، والش دلیل خود برای نامزدی در انتخابات را رفتارهای ترامپ عنوان کرد و گفت: ما فردی نامناسب را در کاخ سفید داریم که فاقد صلاحیت برای منصب رئیس جمهوری است.
وی، ترامپ را کودکی خواند که آمریکا از کج خلقی های وی به تنگ آمده است.
والش از سابقه نژادپرستی برخوردار است و اگرچه شانس موفقیت خود در برابر ترامپ را کم ارزیابی کرده، درعین حال گفته است که خواستار ارائه جایگزینی برای وی از حزب جمهوریخواه آمریکا است. وی پیش تر در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 آمریکا از ترامپ حمایت کرده بود.
والش در سال 2010 میلادی به عنوان حامی جنبش «تی پارتی» به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت و طی سال گذشته به منتقد سرسخت رئیس جمهوری این کشور تبدیل شد.
والش همچنین به «بیل ولد» فرماندار سابق ایالت ماساچوست در تلاش برای نامزدی از حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پیوست.
"ولد" چندی پیش اعلام کرد رسما وارد گود رقابت انتخاباتی 2020 با ترامپ می شود. وی پیش تر گفت : اگر ترامپ چند سال دیگر رئیس جمهوری آمریکا باشد، این یک فاجعه سیاسی است و مایه نگرانی و هراس برای این جمهوری است.
ترامپ همچنین ممکن است با چالشی از سوی «مارک سانفورد» نماینده سابق کارولینای جنوبی مواجه شود که درصدد مقابله با ترامپ در دور مقدماتی انتخابات 2020 از حزب جمهوریخواه است.
سانفورد گفته است که ترامپ سزاوار انتخاب مجدد نیست، زیرا کشور را به مسیر اشتباهی سوق می دهد
در این مطلب فارین افرز، اشاره شده است که اختلاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا با ترامپ آغاز نشده و با ترامپ نیز به پایان نمی‌رسد. این مطلب، تأکید کرده است که پایان جنگ سرد و ظهور چین موجب شده تا اولویت‌های آمریکا به مرور تغییر کرده و اروپا تنها بماند.
از سوی دیگر، اروپا نیز در تلاش است تا به مرور به سوی استقلال بیشتر از آمریکا حرکت کند. ایده تشکیل ارتش اروپایی، یکی از مواردی است که به نوشته فارین افرز، نشانگر تلاش بروکسل برای استقلال از واشنگتن است.

ترامپ: رسانه های جعلی می خواهند پیروزی در انتخابات را برای من دشوار کنند
رئیس جمهور آمریکا ضمن متهم کردن رسانه های جعلی به تلاش برای فاجعه بار جلوه دادن نشست «گروه 7»، گفت که آنها می خواهند پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را برایش دشوار کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری در خصوص نشست «سران 7» در فرانسه، ضمن متهم کردن رسانه های «اخبار جعلی» به تلاش برای پرتنش جلوه دادن نشست سران «گروه 7»، تأکید کرد که نشست های بسیار خوبی در فرانسه در حال انجام است.
وی در این پیام توییتری نوشت: «قبل از آنکه به فرانسه برسم، اخبار دروغین و منزجرکننده، می گفتند که روابط با 6 کشور دیگر در گروه 7، بسیار پرتنش است و اینکه دو روز نشست، فاجعه بار خواهد بود. همچون دیگر تلاش های آنها (رسانه ها) برای تحمیل رکود اقتصادی، آنها تلاش می کنند آمریکا را به دوران بد اقتصادی سوق دهند که هرچه اوضاع بدتر باشد، برای آنها بهتر است تا پیروزی در انتخابات (ریاست جمهوری 2020 آمریکا) را برای من دشوارتر کنند».
.تداوم هجمه ترامپ به رقبای انتخاباتی و رسانه ها؛ واکنش دموکرات ها
 رصد اخبار و تحولات مربوط به کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نشان از شدت یافتن اظهارات دونالد ترامپ نسبت به اخبار منتشر شده علیه خود و از همه مهمتر، نگرانی از عواقب سیاست های اقتصادی و خارجی اوست که واکنش های داخلی را حتی از سوی جمهوری خواهان سابقا طرفدارش به همراه داشته و رئیس کاخ سفید را از دور بعدی ریاست جمهوریش نگران کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) برگزار می شود و نامزدهای این انتخابات در حال رقابت های درون حزبی به سر می برند.
25 نامزد دموکرات به مرحله ابتدایی راه یافته بودند که تاکنون چهار نفر آنان از ادامه رقابت ها انصراف داده اند. قرار است دور بعدی مناظره این نامزدها 12 و 13 سپتامبر برگزار شود.
با این حال، جدل های نامزدهای دموکرات با دونالد ترامپ، گزینه اصلی جمهوری خواهان همچنان با شدت ادامه دارد و در این بین، عصبانیت او از اخبار منتشر شده بر علیه اش، سبب شده تا توجه رسانه های منتقدش، به افشاگری سیاست های داخلی و خارجی او افزایش یابد.
نگاهی به سیاست های ترامپ در پیشبرد اهداف داخلی و خارجی خود، حتی در کارزار تبلیغات ریاست جمهوری، مسیرها را به چند بخش سوق می دهد که در میان آنها اقتصاد و تجارت، در صدر قرار دارد. البته نگاه ترامپ در حوزه اقتصادی فقط معطوف به پیامدهای جنگ تجاری با چین و تنش های حاصل از رکود اقتصادی در این کشور نیست، بلکه وی برای تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی، چشم انتظار کمک شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نیز هست.
با توجه به شناخت شرکت ها از منفعت طلبی ترامپ، آنها در این اوضاع تبلیغات انتخاباتی، برای خودنمایی و جلب نظر او اقدامات مختلفی را انجام می دهند؛ از جمله آنها می توان به هزینه تراشی شرکت نفتی «شل» در مراسم تبلیغاتی ترامپ در پنسیلوانیا اشاره کرد.
طبق اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ تلاش کرد در تجمع انتخاباتی خود، از یک مجتمع بزرگ تولیدی در غرب پنسیلوانیا اعتباری کسب کند و شرکت شل نیز که این ...

چرا ممکن است "دونالد ترامپ" دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود؟
اکثر امریکایی‌ها باور دارند که ترامپ بیشتر عملکرد ضعیفی دارد، 54 درصد از عملکرد او ناراضی هستند و 42 درصد عملکرد او را تایید می‌کنند. با این حال، عدم محبوبیت فعلی ترامپ مانعی برای انتخاب دوباره او در زمان انتخابات نیست.
اکثر امریکایی‌ها باور دارند که ترامپ بیشتر عملکرد ضعیفی دارد، 54 درصد از عملکرد او ناراضی هستند و 42 درصد عملکرد او را تایید می‌کنند. با این حال، عدم محبوبیت فعلی ترامپ مانعی برای انتخاب دوباره او در زمان انتخابات نیست. 
 دلایل زیادی وجود دارند که شاید نشان دهند "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا ممکن است در انتخابات 2020 شکست بخورد و بار دیگر نتواند به کاخ سفید راه یابد. او شدیدا محبوبیت خود را از دست داده است. اکثر امریکایی‌ها از تعصبات او نفرت دارند. دولت او با هر نوع رسوایی مواجه شده است. 
 نشریه "آتلانتیک" افزوده است: ترامپ نتوانسته به بسیاری از وعده‌های خود عمل کند و ممکن است اقتصاد کشور در وضعیت رکود قرار گیرد. همه این‌ها را که کنار یکدیگر قرار دهید و تصور اینکه دموکرات‌ها سال آینده بتوانند موج بزرگ آبی رنگ (نماد حزب دموکرات) را بر روی کاخ سفید سوار کنند آسان است. با این حال، نگران هستیم که ترامپ بتواند در 3 نوامبر 2020 میلادی بار دیگر پیروزی خود را اعلام کند. 
  نگاهی به نظرسنجی‌ها داشته باشیم. برای مثال، Five Thirty Eight’s Tracker در ارزیابی و نظرسنجی خود مشخص ساخته که اکثر امریکایی‌ها باور دارند که ترامپ بیشتر عملکرد ضعیفی دارد، 54 درصد از عملکرد او ناراضی هستند و 42 درصد عملکرد او را تایید می‌کنند. با این حال، عدم محبوبیت فعلی ترامپ مانعی برای انتخاب دوباره او در زمان انتخابات نیست. 
میزان نارضایتی از او مشابه وضعیت دو رییس‌جمهوری سابق امریکا است که علیرغم وجود نارضایتی در دور نخست ریاست جمهوری خود بار دیگر در دور دوم در انتخابات پیروز شدند. اگر اکنون 42 درصد عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند در مورد "باراک اوباما" در اواخر دور نخست ریاست جمهوری‌اش تنها 43 درصد عملکرد او را تایید کردند و برای "رونالد ریگان" رییس جمهوری سابق امریکا نیز وضعیت به همین منوال بود. با این وجود، هر دو رییس جمهوری بار دیگر توانستند برای دومین بار در انتخابات پیروز شوند. 
 از سوی دیگر، به نظر می‌رسد امروز ترامپ محبوبیت‌اش از روزی که "هیلاری کلینتون" را شکست داد بیشتر است. به طور میانگین، 41 درصد از امریکایی‌ها اکنون می‌گویند که تصور خوبی از او دارند در حالی 55 درصد می‌گویند تصور بدی از او دارند. این در حالی است که در نظرسنجی پیش از انتخابات 2016 میانگین 38 درصد از امریکایی‌ها نظر مثبتی به ترامپ داشتند و 59 درصد نظر منفی. در آن زمان میزان اختلاف نگرش منفی نسبت به او 21 درصد و امروز 14 درصد است. در نتیجه، به نظر می‌رسد میزان تصور منفی از او به شدت سال‌های پیش نیست و این میزان کاهش یافته است". 
 
"آتلانتیک" در ادامه می‌افزاید: "موضوع دیگر آن است که ترامپ سال 2016 میلادی پیروز شد چرا که حریف او عمیقا غیرمحبوب بود. برای اینکه او در سال 2020 دوباره انتخاب شود نیازی نیست که رای‌دهندگان عاشق او باشند کافی است آنان رقیب او را کمتر دوست داشته باشند. آیا این احتمال وجود دارد؟ ترامپ اکنون نسبتا شناخته شده است. پس از سه سال حملات دموکرات‌ها علیه او، مشکل بتوان تصور کرد که آنان بتوانند به ناگهان تصور امریکایی‌ها درباره او را تغییر دهند. 
 از سوی دیگر، نباید دستگاه تبلیغاتی و حملات محافظه کاران علیه نامزدهای دموکرات را نادیده گرفت. به یاد داشته باشیم زمانی که "هیلاری کلینتون" در فوریه سال 2013 میلادی از سمت خود به عنوان وزیر خارجه امریکا کناره‌گیری کرد تقریبا دو سوم امریکایی‌ها نظر مطلوبی نسبت به او داشتند. در پاییز سال 2016 میلادی زمانی که او نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری شد تنها یک سوم امریکایی‌ها نظر مثبتی نسبت به او داشتند. 
 از سال 1945 میلادی، به این سو روسای جمهوری به دنبال ادامه در قدرت ماندن برای دور دوم ریاست جمهوری هستند. از این تعداد شش نفر دوباره انتخاب شدند. تنها رییس‌جمهوری که نتوانست دور دوم ریاست جمهوری خود را ادامه دهد و در انتخابات شکست خورد "جیمی کارتر" بود. او با بحران اقتصادی در داخل امریکا و تحقیر ملی ایالات متحده در خارج از کشور به دلیل رویدادهای غیرمعمول مواجه شد. ترامپ البته رییس جمهوری غیرطبیعی است. با این حال، غیرعادی بودن لزوما به معنای شکست خوردن نیست".

اقتصاد؛ چالش بزرگ ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ هرچه بیشتر به انتخابات بعدی سال 2020 آمریکا نزدیکتر می‌شود، باید با انتقاد‌های زیادی از نحوه عملکردش در حوزه اقتصادی دست و پنجه نرم کند.
 اقتصاد؛ چالش بزرگ ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
میهن امروز- از سال 1992، جیمز کارویل، تحلیلگر سیاسی آمریکایی، عبارت معروفی را وارد ادبیات این کشور کرد. در انتخابات سال 92 بیل کلینتون از جرج بوش پیشی گرفت و کمپین انتخاباتی اش با شعار معروف «مساله اقتصاد است، احمق!» پیروز شد و همچنان آمریکایی‌ها از این شعار استفاده می‌کنند.
اما اگر این قانون نانوشته برای انتخابات سال 2020 صادق باشد، دونالد ترامپ باید بداند که با مانع بزرگی در انتخاب بعدی روبرو خواهد بود چرا که بسیاری از وعده‌های اقتصادی اش در آمریکا عملی نشده است.
یکی از قول‌های اصلی اقتصادی ترامپ در سال 2016 این بود که کشورش را در مسیر رشد اقتصادی بالاتر قرار دهد. وی با تنظیم مقررات اقتصادی و با تصویب کاهش مالیات، وعده داد که رونق عمده‌ای را در سرمایه گذاری به ارمغان خواهد آورد. به گفته او، این امر به نوبه خود می‌توانست رشد پایدار اقتصاد آمریکا را 3 تا 4 درصد در سال افزایش دهد، یعنی با سرعتی بسیار سریع‌تر از آنچه که در دوره ریاست جمهوری اوباما رخ داد.
تا به امروز، واقعیت کاملاً برعکس بوده است. رشد سرمایه گذاری نه تنها شکوفا نشده، بلکه بسیار ناامید کننده بوده است، به طوری که بیشتر کاهش مالیات شرکت‌ها به جای سرمایه گذاری، برای خرید سهام جدید صرف شده است. در همین حال، پس از ثبت نرخ رشد 2.5 درصدی در سال 2018، اکنون رشد تولید ناخالص داخلی به حدود 2 درصد کاهش یافته است. این رقم حتی پایین‌تر از نرخ رشد اقتصادی در دوره اوباما است.
از این بدتر اینکه، وارونگی منحنی بازدهی اخیرا نشان می‌دهد که بازار اوراق بهادار آمریکا تا سال 2020 نزدیکترین فاصله را با رکود اقتصادی به خود می‌بیند. طبق گزارش روزنامه آمریکایی هیل، سیاستمداران این کشور نباید از این آمار غافل شوند، چرا که اعداد و ارقام موجود به طور دقیق در مقایسه با 6 رکود اقتصادی اخیر آمریکا سنجیده شده است.
چشم انداز تاریک اقتصادی بازار اوراق بهادار واقعیتی را نشان می‌دهد که نه تنها کاهش مالیات بیشتری رخ نخواهد داد، بلکه وضعیت اقتصادی از سال 2018 هم وخیم‌تر شده است. علاوه بر این، روابط اقتصادی جهانی این کشور بسیار چالش برانگیزتر خواهد شد.
این در حالی است که چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در نتیجه جنگ تجاری با آمریکا با کاهش قابل توجه رشد اقتصادی روبرو شده است و آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، اکنون در معرض رکود اقتصادی است. در دوره پیش رو، اقتصاد جهانی با توجه به بحران هنگ کنگ، جنگ تجاری آمریکا و چین، سیاست تخریبی بوریس جانسون برای خروج بریتانیا از اروپا در 31 اکتبر و آشفتگی سیاسی دوباره در ایتالیا با وجود مشکلات اقتصادی با چالش روبرو است.
دزموند لاکمان، تحللیگر روزنامه هیل، در مقاله خود نوشت: "در طی دو سال و نیم گذشته، ترامپ میزان موفقیت بازار سهام را معیاری برای مدیریت موفق اقتصادی خود عنوان کرد. با این وجود، در این بخش هم نتایج چشمگیری قابل مشاهده نیست. ”
از روز نخست ریاست جمهوری ترامپ قیمت سهام در حدود 25 درصد افزایش یافته است. بیشتر این سود در سال اول ریاست جمهوری وی به ثبت رسیده است و پس از آن قیمت سهام به طور اساسی ثابت باقی مانده است. این عملکرد به مراتب ضعیف‌تر از دوران ریاست جمهوری رگان، کلینتون و اوباما بوده است و اگر اقتصاد این کشور وارد دوره رکود اقتصادی شود، شرایط بدتر نیز می‌شود.
یکی دیگر از شعار‌های اساسی ترامپ سیاست تجاری «نخست، آمریکا» با تاکید بر اولویت آمریکا در روابط تجاری بوده است که قرار بود کسری تجاری این کشور را از بین ببرد و ارزش دلار را کاهش دهد، اما نتایج در این زمینه نیز بسیار ناامیدکننده بوده است.
کسری تجاری آمریکا در زمان ترامپ حدود 25 درصد افزایش یافته در حالی که دلار در بالاترین سطح خود در طول دهه گذشته باقی مانده است. پیش بینی می‌شود بدهی‌های عمومی آمریکا ظرف 10 سال آینده تا حدود 100 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

 
سفیر سابق فرانسه در واشنگتن: آمریکا دیگر ژاندارم جهان نخواهد بود
سفیر سابق فرانسه در واشنگتن می‌گوید فارغ از اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا چه کسی پیروز شود، ایالات متحده دیگر نقش ژاندارم جهان را ایفا نخواهد کرد.
«ژرارد آرو» سفیر سابق فرانسه در واشنگتن که به بیان صریح دیدگاه‌هایش در مورد روابط اروپا و آمریکا معروف است، روز یکشنبه گفت واشنگتن دیگر ژاندارم جهان نخواهد بود، چه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باقی بماند چه فرد دیگری در انتخابات آینده پیروز شود.
وی در توییتر نوشته است: «در نوامبر 2020، هرکس که انتخاب شود، ایالات متحده اولاً دیگر آن نقش قدیمی ژاندارمی جهان را بازپس نخواهد گرفت و ثانیاً به گردش به سوی آسیا، یعنی جایی که رشد آنجاست، ادامه می‌دهد تا در برابر چین موازنه ایجاد کند.»
این دیپلمات فرانسوی این توییت را با اشاره به یکی از مطالب نشریه «فارین افرز» منتشر کرده که شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا را موضوعی دنباله‌دار خوانده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • چالش‌های درمان رادیوتراپی در تومورهای مغزی کودکان
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا