Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:36:43 GMT

طبل توخالي مکرون در مورد ايران

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۳۸۴۰

طبل توخالي مکرون در مورد ايران

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور فرانسه: در موضوع ایران، به اقدامات خود حتی در برخی موارد سخت گیرانه ادامه می‌دهیم تا موثر واقع شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: «در موضوع ایران، سران گروه هفت درباره اقدام مشترک و ادامه تماس و رایزنی با این کشور اتفاق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در نشست گروه هفت در بیاریتس گفت: در چارچوب نشست گروه هفت رسما مأموریتی برای گفتگو با ایران داده نشده است.
رئیس جمهور فرانسه با اشاره به دو «خط نیروی مشترک» با شرکای خود درباره پرونده ایران گفت: ما به تبادل نظر درباره ایران ادامه می‌دهیم.
 
ترامپ تکذیب کرد
این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت درباره دادن پیامی مشترک به ایران در نشست گروه هفت صحبت نکردیم.
 
مکرون به ترامپ حق داد
رئیس جمهور فرانسه پس از دور نخست گفتگو‌های گروه 7 تاکید کرد ما در هفته‌های آینده به گفتگو با ایران ادامه می‌دهیم.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون در جمع خبرنگاران در بیاریتس گفت: گفتگو‌های امروز برای من بسیار خوب بود.
خبرنگاری گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد در مورد ایران با شما موافق نیست و شما نمی‌توانید به عنوان رئیس گروه 7 در این باره پیامی بدهید و پیام شما تنها می‌تواند از جانب فرانسه باشد و آمریکا هم پیام خود را خواهد داشت.
مکرون در پاسخ  همچنان بر طبل توخالی کوبید گفت: ترامپ کاملا حق دارد و به نظر من این همان چیزیست که همه ما باید از آن اجتناب کنیم. ما دیروز گفتگو‌هایی داشتیم. این گفتگو‌ها در مورد ایران دو محور اصلی داشت. نخست اینکه هیچ یک از اعضای گروه 7 نمی‌خواهند ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. از سوی دیگر همه اعضای گروه 7 به شدت به ثبات و صلح منطقه توجه دارند و نمی‌خواهند اقداماتی کنند که به این صلح و ثبات آسیب بزند.
در این چارچوب ما ابتکار عمل‌های گوناگونی را مطرح کردیم. آبه شینزو ابتکار عمل‌هایی در مورد ایران دارد. من هم ابتکار عمل‌هایی دارم. ما این‌ها را بررسی کردیم.
گروه 7 یک باشگاه غیررسمی است. در گروه 7 هیچ سمت رسمی به هیچ کس داده نمی‌شود. هر یک از اعضا ابتکار عمل‌های خاص خود را دارد تا به دو هدف تعیین شده برسد. این مسئله بسیار مهم است؛ بنابراین جمع بندی که در مذاکرات دیروز حاصل شد، این است که ما هرکدام در نقش خودمان وارد عمل خواهیم شد. بدیهی است که وقتی من صحبت می‌کنم از زبان فرانسه سخن می‌گویم.
ما تنها می‌گوییم برای رسیدن به این دو هدف، اقدامی مفید داشته باشیم. اما گروه 7 یک نهاد رسمی نیست. ما یک سازمان با ساختار مشخص که در آن سمت تعیین شده باشد، نیستیم. ما هفت کشور هستیم که گرد یک میز جمع می‌شویم.
خبرنگار: آیا شما واقعا موافقید که سیاست اعمال فشار حداکثری آمریکا در حال نتیجه دادن است؟
مکرون: آنچه اهمیت دارد رسیدن به نتیجه پایانی است. من فکر می‌کنم همه ما در این روند مفید و کارآمد هستیم. اگر اروپایی‌ها همچنان در برجام نمی‌ماندند احتمالا ایران هم از برجام خارج می‌شد؛ بنابراین هرکس کارآیی خود را دارد.
مکرون با حمایت تلویحی از سیاست اعمال فشار واشنگتن ضد ایران گفت: اگر سیاست تحریم و فشار نبود احتمالا تمایل کمتری برای تغییر در مورد مسائل دیگر از سوی ایرانی‌ها وجود داشت. ما به دنبال رسیدن به دو هدف پایانی هستیم. من تا حد امکان در این زمینه عمل گرا هستم.
رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به اقدامات تنش آفرین آمریکا و متحدانش در خلیج فارس و آبهای آزاد گفت: ما چه می‌خواهیم؟ شفافیت بیشتر در مورد فعالیت هسته‌ای ایران و ثبات! اوضاع بی ثبات است و همه ما باید بسیج شویم. مهمترین مسئله تحقق دو هدف ماست.
خبرنگار: در مورد تحریم‌ها آیا دونالد ترامپ با کاهش تحریم‌های فراسرزمینی موافقت کرد؟
مکرون: نه ما به هیچ وجه به این سطح نرسیدیم. در حل این مسئله، اهمیت بسیاری دارد که ما خیلی سریع پیش نرویم و مسائل را رو در روی هم قرار ندهیم، زیرا چنین اظهاراتی می‌تواند تاثیر نامطلوب داشته باشد. من بسیار محتاطانه می‌گویم که در مورد دو هدف ذکر شده توافق وجود دارد. ما به اقدامات خود حتی در برخی موارد سخت گیرانه ادامه می‌دهیم تا موثر واقع شوند.
خبرنگار: به این ترتیب در هفته‌های آینده چه می‌کنید؟
مکرون: به گفتگو ادامه می‌دهیم.
خبرنگار: آیا به ایران سفر می‌کنید؟
مکرون: نه ارتباطات تلفنی وجود دارد. همان طور که می‌دانید محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز جمعه به پاریس آمد. ما به این نوع ارتباطات خود ادامه خواهیم داد. ما به همین شیوه ادامه می‌دهیم، اما من بسیار شفاف تاکید می‌کنیم دونالد ترامپ ماموریتی به من نداد.
مکرون در مورد نتایج گفتگو‌های صبح امروز در مورد مسائل اقتصادی گفت: مذاکرات بسیار خوبی بود. امیدوارم بتوانیم در روز‌های آینده خواسته واضح خود را عملی کنیم و سازمان تجارت جهانی را عمیقا نوین سازی کنیم و در چارچوب این سازمان به مسئله مالیات‌ها واکنش نشان دهیم. پیام نشست امروز بسیار واضح و مثبت بود. در نشست امروز بر لزوم ثبات اوضاع اقتصاد جهانی تاکید شد و همه به این اقدام توجه نشان دادند.
مکرون گفت: مسئله اعمال مالیات بر شرکت‌های دیجیتالی به مسئله‌ای مورد مناقشه تبدیل شده است. اتحادیه اروپا تلاش کرد راه حلی برای این مسئله بیابد. به همین دلیل 10 کشور اروپایی از جمله فرانسه تصمیم گرفتد این مالیات را اعمال کنند که برخی شرکت‌های آمریکایی را خشمگین کرد. من به وضوح به دونالد ترامپ گفتم اگر ما راه حلی واحد در چارچوب سازمان جهانی تجارت بیابیم دیگر به دنبال اعمال مالیات نیستیم. قانون مالیات ما ناکامل است و داشتن سیستم مالیاتی جامع هوشمندانه است. اما در حال حاضر نظام مالیاتی بین المللی ما خوب نیست. اگر ما بتوانیم نظام جامع بین المللی را به راه بیندازیم حتی بهتر از آنچه ترامپ می‌خواهد است.
مکرون در مورد تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های آمازون گفت: همه در گروه 7 با کمک در سریعترین زمان ممکن به کشور‌هایی که تحت تاثیر این آتش سوزی هستند، موافقند. کلمبیا صبح امروز از جامعه بین الملل کمک خواست و ما باید حضور خود را نشان دهیم و راهکار‌های مالی و فنی را برای خاموش کردن آتش به کار گیریم. پس از آن مسئله بازسازی جنگل‌های آمازون مطرح می‌شود. این مسئله به طور کامل به کشور‌هایی وابسته است که جنگل‌های آمازون در آن‌ها واقع اند. همه این کشور‌ها به مسئله تمامیت ارضی اهمیت می‌دهند و این کاملا مشروع است. ما باید با احترام به این تمایل بازسازی جنگل را آغاز کنیم. ما باید به هریک از این کشور‌ها برای توسعه اقتصادی کمک کنیم.
خبرنگار: آیا اطمینان دارید اگر با ترامپ توافق داشته باشید وی یک روز بعد نظر خود را عوض نکند؟
مکرون: ترامپ رئیس جمهور آمریکاست. این بدان معناست که وی قدرت نخست جهان و متحد ماست. کاملا واضح است که به همین دلیل زمانی که عصر روز گذشته وی به بیاریتس رسید من با او وقت گذراندم و به مدت دو ساعت اوقات بسیار خوبی داشتیم. ما در مورد همه موضوعات بسیار کارآمد و مفید گفتگو کردیم. من فکر می‌کنم این گفتگوی مستقیم به ما اجازه داد به طور موثری پیشرفت کنیم. گفتگو‌های دیروز بسیار موثر بود و من به آن اعتماد دارم. من می‌دانم ترامپ چه اهدافی دارد. وی بسیار شفاف و شخصی است آنچه را که به رای دهندگان خود وعده داد، عملی می‌کند. این کاملا طبیعی است که وی از منافع اقتصادی، کارگران و مردم آمریکا دفاع می‌کند. من به عنوان نخستین قدرت جهانی به وی اطمینان دارم. در این چارچوب ما به خوبی پیش می‌رویم و این معنای گروه 7 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طبل توخالی مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • (ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت