طراحی دکوراسیون منزل از ایده تا اجرا
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۳۸۲
صراط:
طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان با ادغام ماهرانه سه خانه و تغییر در نقشه کشی ساختمان آن به وجود آمده. طراحی دکوراسیون منزل فوق توسط شرکت مهندسی آرین پاراکس بررسی و کارشناسی شده است.
استفاده از متریال خاص در طراحی دکوراسیون منزل
به نقل از گروه معماری آرین پاراکس طراوت و انرژی در طراحی دکوراسیون منزل به خاطر استفاده گسترده از بتن خام، فلزات و روکش های تزئینی می باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با تغییر در نقشه کشی ساختمان در وسط خانه یک نشیمن و آشپزخانه بزرگ و دلباز قرار گرفته. لوازم زرد و آبی اقیانوسی، یک پس زمینه بتنی طوسی دارند که فضا را کمی سنگین تر کرده. کف خانه هم با کفپوش چوبی گرمای زیبایی به خود گرفته است.
کاناپه مدولار L، دو رنگ تشک طوسی و آبی دارد. محل تلاقی این دو رنگ، همان جایی است که میز عسلی چهارگوش قرار گرفته. این وسایل شاد و رنگی، فضای طوسی و جدی نشیمن را شاداب تر می کند در سوی دیگر قالی طوسی نشیمن، یک میز غیرعادی نقش صندلی عثمانی دکمه ای را ایفا می کند یک میز کناریِ دیگر هم در این سالن وجود دارد که مجسمه میمون است و رنگ زرد دارد. این میز محل نگهداری چند کتاب است. میز عسلی چهارگوش هم با یک ظرف میوه دکور شده.
توی بافت قالی طوسی، تعدادی تار و پود زرد رنگ وجود دارد که این قالی را به لوازم دکوری خانه متصل می کند.
گروه معماری آرین پاراکس اشاره می کند : در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه روبروی دیوار تلویزیون که با پنل های سنگی طوسی تیره پوشیده شده، چند گیاه آپارتمانی بالغ با برگ های شاداب قرار گرفته.
بالای کاناپه نشیمن، یک چراغ دیواری اهرمی مشکی نصب شده که این نقطه را به صورت کلی روشن می کند.
عناصر زرد رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری مجاور هم دیده می شود میز غذاخوری، یک شبه جزیره است و تعدادی صندلی زرد و مشکی در اطرافش قرار گرفته. کاشی های مشکی کف آشپزخانه با صلیب های زرد رنگ تزئین شده همینطور این دیوار با چند حباب نوظهور که شبیه حباب های مکالمه طراحی شده اند روشن شده.
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با ایده ای جدید
یکی از دیوارهای آشپزخانه، به طور کامل با کابینت های سفید پر شده. این کار برای استفاده بهینه از دیوارهای مرتفع یک خانه زیر شیروانی یک راه حل ایده آل است در نقشه کشی ساختمان جانمایی آشپزخانه در بهترین جای ممکن قرار دارد .
روی دیوار مجاور تنها یک قفسه و چند کابینت زیرین مشاهده می شود. حضور شبه جزیره، این آشپزخانه را به یک فضای باریک تبدیل کرده.
یکی از طراحان گروه معماری آرین پاراکی می گوید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هود اجاق گاز، چهارچوب فولادی دارد. این قاب فولادی، هود را به یک ویژگی بزرگ و چشمگیر تبدیل می کند ولی همزمان آن را از دید مخفی می کند تا فقط نقش یک عنصر دکوری جذاب در طراحی دکوراسیون منزل ایفا کند.
سطوح بتنی خام، پس زمینه بافت داری برای فضای غذاخوری به وجود آورده و روی سقف بتن خام، چند چراغ ریلی جهت دار نصب شده. دفتر کار خانگی با دیوارهای شیشه ای خود، پشت پرده ها مخفی شده.
خانه ای که با نقشه کشی ساختمان به فضای خاص تبدیل شد
روی یک میز کار بزرگ، دو کامپیوتر و فضای کار وجود دارد. کنار میز یک قفسه کتاب باریک می بینیم که داخل گچ فرو رفته.
آرین پاراکس می افزاید این اتاق کار یک صندلی راحتی شاد دارد که برای مطالعه یا استراحت استفاده می شود. البته برای استراحت های طولانی تر یک تخت در بالای اتاق در نظر گرفته شده. یک چراغ مطالعه زمینی و قدکوتاه هم در کنار صندلی قرار گرفته که نور مورد نظر را تامین می کند و بیرون دفتر کار یک صندلی پوف طوسی و کوچک و یک آباژور مدرن زمینی دیده می شود در واقع این صندلی پوف جایی برای نشستن در راهرو و در کنار کمد کفش و لباس فراهم می کند.
کنار درب ورودی یک کمد کوچک برای آویزان کردن البسه مهمانان تعبیه شده که با پنل های چوبی جذاب، روکش شده. از قفسه زیر کمد به عنوان محلی برای چند لحظه نشستن یا جایی برای زمین گذاشتن کیسه های خرید می شود استفاده کرد.
دو میز پاتختی آبی به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رنگ و لعاب داده.
هدبورد تختخواب، طراحی منحنی و منحصر به فردی دارد. انگار یک طراحی کلاسیک و قدیمی را به نسخه مدرن تبدیل کرده باشند. آباژورهای زمینی سطح پارچه ای و نرم این هدبورد را روشن می کنند.
رنگ زردی که در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن دیدیم، روی قالی اتاق خواب هم تکرار شده که باعث یکپارچگی فضای خانه می شود. پوستری که روبروی تخت نصب شده، با جملات خود اهالی خانه را به بیرون آمدن از تخت تشویق می کند!
یکی از دیوارهای اتاق خواب، به یک کمد بدون درب تبدیل شده. یک میله، وظیفه نگهداری البسه را به عهده دارد. یک ردیف کشوی معلق هم به عنوان قفسه زیر این رگال نصب شده.
دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام
سرویس بهداشتی بزرگ این خانه، دو روشویی و سینک مجزا دارد این دو روشویی بلند و منحصر به فرد، جلوی یک آینه بلندتر از خود نصب شده اند چراغ های LED که پشت پنل های دیوار روشویی نصب شده اند، نور خود را به طور مساوی در محیط پخش می کنند.
این نورپردازی، پنل ها را معلق و شناور نشان می دهد. میز اردکی و زرد رنگ کنار وان، طراحی عجیبی دارد و محل قرار دادن وسایل حمام، شمع یا نوشیدنی خنک است و اتاق دوش درست پایین وان قرار گرفته. توالت هم پشت دیوار روشویی مخفی شده.
سردوشی حمام، بزرگ و مدل بارانی است. طاقچه تورفته و نورپردازی شده، فضای حمام را دنج و گرم کرده.
چراغ های خطی، توی سقف طوسی و تراز با سطح سقف نصب شده اند و ظاهر حمام را صیقلی کرده اند. توالت دیواری ذغالی و صفحه طوسی رنگ و مسطح روی دیوار، دکوراسیون معاصر این حمام را تکمیل کرده اند.
در تصویر آخر، ایده نقشه کشی ساختمان که توسط تیم فوق پیشنهاد گردیدع را از بالا می بینیم که نقاط مخفی خانه را بهتر ترسیم می کند: در این عکس کابینت های متعدد راهروی ورودی، و طراحی کامل تختخواب مرتفع دفتر کار را دقیق تر می بینید.
اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد طراحی دکوراسیون منزل خود هستید یا درخواست مشاوره دارید می توانید به سایت شرکت مهندسی آرین پاراکس مراجعه نمایید.
منبع: صراط نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مست عشق و حواشی یک پوستر
برای بررسی این موضوع و بهبهانه شروع اکران این فیلم، مروری بر روند کلی این پروژه داشتیم و با رامین رستمی، طراح پوستر این فیلم گفتگو کردیم. او با اشاره به اینکه این پوستر در مدتزمان کمی طراحی شده است، گفت که پوستر اصلی ظرف چندروز آینده رونمایی خواهد شد.
مروری بر حواشی «مست عشق»به گزارش هممیهن، شاید بتوان گفت فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که مراحل تولید خود را از سال ۹۸ آغاز کرد، یکی از پرچالشترین پروژههای سینمایی بوده که حواشی تا امروز نیز دست از سر این فیلم برنداشته است. از انتخاب بازیگر گرفته تا اختلاف با سرمایهگذار ترک و اکران و رونمایی از پوستر.
اواخر شهریورماه سال ۹۸ اعلام شد که حسن فتحی قرار است فیلم «مست عشق»، داستان زندگی مولانا و شمس، را بسازد که مهران برومند، تهیهکنندگی این اثر را برعهده دارد و فرهاد توحیدی و حسن فتحی فیلمنامه آن را نوشتهاند.
هنوز خبرها درباره فیلم جدید حسن فتحی داغ بود که نام شهاب حسینی بهعنوان بازیگر نقش «شمس تبریزی» اعلام شد. نقش مقابل او یعنی نقش «مولانا» نیز به پارسا پیروزفر تعلق گرفت.
در تاریخ ۱۶ مهرماه سال ۹۸، فیلمبرداری «مست عشق» آغاز شد. هنوز خبر رسمی اتمام فیلمبرداری این اثر تمام نشده بود که ناگهان سروکله ویروس همهگیر کرونا در جهان پیدا شد، درنتیجه سرنوشت این اثر همچنان نامشخص ماند.
خبر نیمهکاره ماندن این فیلم اعلام شده بود، اما ازطرفی ویدئویی از سکانسهای تازه «مست عشق» منتشر و ازسوی روابطعمومی سرمایهگذار ترک فیلم اعلام شد که تدوین نهایی به پایان رسیده و در آذرماه سال ۹۹ و در هفته جهانی مولانا، پخش جهانی آن آغاز خواهد شد.
همچنین اعلام شد که این فیلم قرار است در قالب یک مینیسریال ۸ قسمتی پخش شود. کارگردان این فیلم در واکنش به این اتفاق گفت که هرگونه دخلوتصرف در تدوین و امور فنی فیلم، واجد پیگرد قانونی است.
پس از گذشت چند ماه از اعلام خبر پخش «مست عشق» در قالب سریال از یکشبکه ماهوارهای و جنجالهایی که در پی داشت، فرهاد توحیدی، نویسنده فیلمنامه این فیلم با انتشار تصویری از یکنامه از حل اختلاف سرمایهگذاران ایرانی و ترک «مست عشق» خبر داد.
درنهایت خبر اکران این فیلم بهصورت همزمان در ایران و ترکیه اعلام شد که خبر شوکهکنندهای بود، یعنی انتظارها برای تماشای مولانا و شمس تبریزی در پرده سینما به پایان رسیده است و عاقبت این فیلم، ختم به اکران میشود.
این فیلم ابتدا قرار بود که از عید فطر (۲۲ فروردینماه) اکران شود، اما به ۲۹ فروردینماه موکول شد. اما این پایان ماجرا نبود و اکران فیلم یکهفته به تعویق افتاد. این درحالیاست که «مست عشق» ماهها بهصورت کامل آماده اکران بوده است.
درنهایت پس از تعویق یکهفتهای در نمایش فیلم «مست عشق»، این فیلم از پنج اردیبهشتماه با تعیین ردهبندی سنی بالای ۱۵ سال، روی پرده سینماها رفت و پیشفروش بلیتهای این فیلم نیز از چندروز پیش آغاز شده است.
پوستری که حاشیهساز شدپوستر رسمی این فیلم به فاصله چندروز پیش از آغاز اکران عمومی، رونمایی شد. این درحالیاست که به نظر میرسد پوستر که بهنوعی اولین مواجهه مخاطبان با فیلم است، در قدم اول با شکست مواجه شده است. از چندروز پیش مخاطبان و طراحان مختلفی نسبت به این طرح واکنشهای منفی نشان دادهاند.
رامین رستمی، طراح پوستر «مست عشق» گفت: ما برای طراحی این پوستر زمان کمی، در حد چند روز داشتیم و قرار شد که برای پیشفروش فیلم، یک طرح اولیه از پوستر رونمایی کنیم تا پوستر اصلی فیلم کمی بعدتر ارائه شود. احتمال دارد که این پوستر اصلی هفته آینده رونمایی شود و طرح متفاوتی دارد. همچنین قرار است یک پوستر بینالمللی هم برای این فیلم طراحی کنیم.
طبیعتاً بهدلیل فرازونشیبهایی که این پروژه در بازه زمانی ۵ ساله طی کرده، توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرده است. در این شرایط رونمایی از یک پوستری که بهعنوان پیشطرح ارائه شده است، تصمیم عجیبی به نظر میرسد.
رستمی در این رابطه گفت: «مست عشق» پروژه بزرگی است و طبیعتاً نمیتوان همه را راضی نگه داشت. فکر میکنم حتی پوستر اصلی هم با انتقاداتی مواجه شود و این طبیعی است. ما وقتی سفارشدهنده داریم باید نهایتاً تهیهکننده و کارگردان در وهله اول پوستر را بپسندند که این اتفاق هم افتاد.
محدودیتهایی هم داشتیم مانند لوگوتایپی که برای این فیلم طراحی شده بود و باید در پوستر نیز از همان لوگوتایپ استفاده میکردیم. فکر میکنم پوستر وظیفه اطلاعرسانی خود را انجام داده است، اما مسلماً نقصهایی دارد و من هم این موضوع را قبول دارم.
بازیگرمحور بودن، یکی از آفتهای بزرگی است که گریبان پوستر فیلمهای سینمایی و سریالهای ما را گرفته است. گویا طراحان فارغ از توجه به روایت و کانسپت فیلم، پوستر را با محوریت بازیگران شاخص اثر طراحی میکنند. مسئلهای که در پوستر «مست عشق» نیز به چشم میخورد.
اکثر انتقادها از پوستر «مست عشق» نیز مبنی بر این است که بدون خلاقیت طراحی شده و صرفاً عکس ۲ بازیگر این فیلم در کنارهم قرار گرفته است. گویا طراح، بدون تماشای این فیلم، دست به طراحی زده است.
رستمی دراینباره توضیح داد: من فیلم «مست عشق» را برای طراحی پوستر تماشا کردم. اما متاسفانه ما اکنون در اغلب پوسترهای سینمایی چیزی از خود فیلم نمیبینیم و صرفاً چهرههای مطرح روی پوستر قرار میگیرند. انگار بهنوعی توجه به جنبههای هنری پوستر موردغفلت واقع میشود.
مولفههای یک پوستر خوبمحمد تقیپور، طراح پوستر، یکی از افرادی است که در صفحه مجازی خود نسبت به کیفیت پایین این طراحی واکنش نشان داد و اعلام کرد که طراحی پوستر این فیلم ابتدا به او پیشنهاد شده بود، اما بهدلایلی این کار به سرانجام نرسید.
برای درک این نکته که یک پوستر خوب باید چه نکات و استانداردهایی را در خود داشته باشد، با این طراح صحبت کردیم و او عنوان کرد: طراحی پوستر فیلم، یک وظیفهای بر گردن طراح دارد، زیرا اولین مسئولیتی که پوستر دارد این است که نظر مخاطبان را جلب کند.
ما زمانی که در طراحی پوستر فیلم فاکتورهای فنی و محتوایی لازم را رعایت کنیم، اینها بهدرستی کنار هم قرار میگیرند و مانند اجزای یک ماشین، بهرهوری لازم را به ما خواهند داد.
اگر درنهایت هرکدام از این قطعات دچار مشکل شوند، از میزان تاثیرگذاری آن پوستر کاسته میشود. رعایت نکات مختلفی مانند ترکیببندی و ساختار، استفاده بهاندازه و بهجا از عناصر بصری، چیدمان مناسب متن، توجه به ایده و ازطرفی توجه به محتوای فیلم و انتقال اتمسفر فیلم به پوستر، از نکاتی است که باید در طراحی پوستر یکفیلم موردتوجه قرار بگیرد.