Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@03:43:50 GMT

دلیل حضور ظریف در نشست گروه ۷ از زبان مقام فرانسوی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۴۹۰

خرداد؛ یک مقام فرانسوی با مهم برشمردن حضور وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست گروه-7 ، تأکید کرد که هدف از دعوت ظریف به این نشست، کاهش تنش‌ها در منطقه است.
به گزارش ایسنا،  این مقام فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که تصمیم به دعوت «محمد جواد ظریف » وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-7 پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار سیاسی- این مقام فرانسوی در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید از این ماجرا آگاه است یا خیر، گفت: «ما بر اساس شرایط خودمان عمل می‌کنیم.»
وی در ادامه گفت که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و ترامپ دیروز به مدت دو ساعت با هم دیدار کردند و حین این دیدار و شام دورهمی در مورد «ایران» به گفت‌وگو پرداختند.
این مقام فرانسوی اظهار داشت که فرانسه گفت‌و‌گو با ظریف را برای تداوم نزدیکتر شدن مواضع و تنش زدایی مهم می‌داند.
مقام فرانسوی در خاتمه اظهار داشت، آمریکایی‌ها در «بیاریتز» محل برگزاری نشست گروه-7 با ظریف دیدار نخواهند کرد و فرانسه با شفافیت کامل با آمریکا و شرکای اروپایی کار می‌کند.
خبرنگار روزنامه «گاردین» نیز همزمان گزارش کرد که ترامپ و دیگر سران گروه-7 از برنامه پاریس برای گفت‌و‌گو با ظریف مطلع شده بودند.
یک دیپلمات فرانسوی در این زمینه گفت: «رئیس جمهور فرانسه روز گذشته با تمام سران گروه 7 گفت‌و‌گو‌هایی انجام داد و به وضوح به آن‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کرد.»
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه نیز یکشنبه بعد از ظهر در توییتی اعلام کرد: «به دعوت لودریان، وزیر خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»
وی تصریح کرد: «در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»  برچسب ها: ظریف ، نشست گروه ۷

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف نشست گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد