Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@13:15:10 GMT

کتاب اشعار تعزیه جزیره خارگ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۵۲۳

کتاب اشعار تعزیه جزیره خارگ رونمایی شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کتاب «ستارگان خورشید» مجموعه‌ اشعار تعزیه در جزیره خارگ با حضور مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر و مسئولان تعزیه استان (معین البکاء) در وبشهر رونمایی شد.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر گفت: این کتاب نوشته ابراهیم مشایخی در ٨٠ صفحه و شمارگان ٥٠٠ نسخه به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏​​

احمد مظفری با اشاره به اینکه مجموعه اشعار این کتاب خلاصه‌ وقایع دشت کربلاست، بیان کرد: انتشار و رونمایی از این کتاب کاری پسندیده برای مخاطبان خاص است، زیرا می‌توانند درباره موضوعی که علاقه‌مند به دنبال آن هستند، اطلاعات لازم را به دست آورند.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر عنوان کرد: جمع آوری و نشر کتاب علاوه بر اقدام فرهنگی موثر، موجب انتقال فرهنگ‌های یک منطقه به نسل‌های آینده می‌شود.

کارستن نیبور جهانگرد آلمانی در دوره کریم خان زند (قرن هجدهم میلادی) در سفرش به جزیره خارگ پس از مشاهده تعزیه حضرت قاسم (ع) آن را در سفرنامه خود به ثبت می‌رساند و اکنون این سند قدیمی‌ترین سند تعزیه کشور به شمار می‌رود.

خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

رونمایی از کناب ستارگان خورشید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

براساس این خبر در غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیش از ۱۰ مربی برتر کانون از سراسر کشور حضور دارند و به کودکان و خانواده‌ها در انتخاب کتاب مشاوره می‌دهند.

کانون زبان ایران نیز با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است و مشاوره، تعیین سطح رایگان و تخفیف ویژه کانون زبان ایران در غرفه‌های کانون صورت می‌گیرد.

همچنین مراسم جشن امضا با حضور نویسندگان آثار، اجرای کتاب تئاتر، برگزاری کارگاه‌های مادران، رونمایی از باشگاه صدهزار تایی‌های کانون، رونمایی از نشان باشگاه مخاطبان کانون، اختصاص تخفیف ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اختصاص تخفیف ویژه برای مراکز کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علاوه براین در غرفه کانون سه مراسم رونمایی برای تولیدات جدید کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب‌های گروه سنی صفر (کتاب‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۴ سال) از جمله این برنامه‌هاست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب