Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:38:40 GMT

ادعای جان بولتون علیه آدریان دریا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۵۵۵

ادعای جان بولتون علیه آدریان دریا

خبرگزاری ایسنا: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری با طرح ادعا‌هایی علیه ایران نوشت که برای کارزار جلوگیری از ایران در زمینه آن‌چه حمایت مالی تروریسم، بی‌ثبات کردن جهان و نقض تحریم‌های جهانی می‌خواند، همکاری همه لازم است.

وی در ادامه با اشاره به آدریان دریا [گریس ۱]کشتی حامل سوخت ایران نوشت: سوخت قاچاقی که توسط آدریان دریا در حال حرکت به سمت ترکیه است، نباید در یک بندر یا دریا تخلیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اظهارات بولتون در پی این مطرح می‌شود که کشتی آدریان دریا در اوایل ماه ژوئیه توسط نیروی دریایی انگلیس در منطقه جبل‌الطارق و با ادعای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا با حمل سوخت غیرقانونی به سوریه، توقیف شد.

سپس دولت جبل‌الطارق اعلام کرد که دلیلی برای در توقیف نگه داشتن این کشتی ندارد و آن را علیرغم درخواست آمریکا برای تمدید توقیف این کشتی، آزاد کرد.

اخیرا برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این کشتی به سمت ترکیه تغییر مسیر داده و راهی بندری به نام مرسین است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: جان بولتون آدریان دریا نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS