Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:10:21 GMT

استفاده از ظرفیت مدارس وقفی برای گسترش مدارس صدرا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۴۶۰۱

استفاده از ظرفیت مدارس وقفی برای گسترش مدارس صدرا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس هیئت امنای مدارس صدرا، صبح امروز در سومین روز از شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور در هتل آفتاب ولایت، گفت: تبلیغ در سازمان تبلیغات، به غایت تربیت دینی است. اگر نظام تربیتی بود، امام حسین (ع) شهید نمی‌شد، بنی‌امیه و بنی‌عباس روی کار نمی‌آمد و خانواده‌ها لقمه حرام نمی‌خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص شهدای کربلا و افرادی مثل شهید حججی، افزود: این روحیه شهادت، نشان‌دهنده بی‌عقلی نیست، بلکه اطاعتی از منظر عقلانیت است. امروز، از جغرافیای اهل بیت (ع) دفاع می‌کنیم و تربیت دینی، انسان‌هایی با انگیزه تربیت می‌کند. بنابراین، هدف از این سبک تربیت، قدم نهادن در راه تبیین نظام تشریعی دین است تا انگیزه‌ها را به سمت الهی شدن سوق دهد. هرکسی، از منظر یک فرد انقلابی، باید این غایت را در نظام تربیتی و آموزشی ایران ببیند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در تغییر نظام آموزشی موفق شویم، خیلی از اسناد دیگر در این سبک آموزشی، مشخص می‌شوند.

رئیس هیئت امنای مدارس صدرا عنوان کرد: یکی از مزایای نسبی انقلاب اسلامی در نظام تعلیم و تربیت، رشته معارف است؛ زیرا ادبیات فکری جامعه بر اساس دین است و بسیاری از رهبران ما، از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه تربیت و پرورش را در نسل جوان آوردیم تا حوزه‌های علمیه ما تأمین شود، گفت: تغییر نظام، تحولاتی به دنبال داشته است که برای اجرایش به نیروهای انقلابی و ولایی دانش‌محور تکیه می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: من در سازمان اوقاف، از مدارس صدرا غافل نیستم و مدارس وقفی زیادی داریم که می‌توانیم به گسترش مدارس صدرا بپردازیم. به‌طور کلی در خصوص زمین‌های وقفی، دو مورد وجود دارد؛ زمین‌های انتفاعی و زمین‌های منفعتی.

وی ادامه داد: در خصوص زمین‌های انتفاعی، می‌بایست صرفاً عمل و اجرای ما با خواست و نظر وقف‌کننده منطبق باشد که ۳۰ درصد موقوفات را این نوع از وقف تشکیل می‌دهد. اما در خصوص زمین‌های منفعتی، نیت وقف‌کننده را به گونه‌ای دیگر برآورده می‌کنیم؛ برای مثال به نیت امام حسین (ع) وقف می‌شود و ما با امور کشاورزی و خرج درآمدش برای امام حسین (ع)، قصد وقف‌کننده را برطرف می‌کنیم که ۷۰ درصد موقوفات، به این صورت است.

حجت‌الاسلام خاموشی در خصوص کتب و دغدغه کنکور دانش‌آموزان معارف اسلامی اظهار کرد: دغدغه کنکور نداشته باشید. اگر دانش‌آموز شما به‌خوبی درس بخوانند، در رشته‌های معارف و علوم انسانی منتخب می‌شوند.

کد خبر 4702215

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس صدرا تربیت دینی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار استان مرکزی در این مراسم با تبریک روز معلم به معلمان استان گفت: همت معلمین نجات دهنده آینده غیرقابل پیش بینی است و این معلمان هستند با تربیت صحیح فرزندان این کشور می‎توانند آینده ساز شوند.
مخلص الائمه معلمان را همراه همیشگی ما از دبستان تا دانشگاه و مراتب علمی بالاتر دانست و افزود: هر چه بتوانیم در مسیر رفع مشکلات فرهنگیان قدم برداریم آینده بهتری را می‌توانیم پیش رو داشته باشیم گرچه معلمان امروز با وجود تنگنا‌ها همچنان برای تربیت نسل امروز تلاش می‌کنند.
مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در دو هزار مدرسه استان مرکزی فعالیت دارند گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام معلم در نواحی آموزش و پرورش در شهر‌های مختلف، مراسم‌هایی توسط دانش آموزان در بیش از دو هزار مدرسه استان نیز برگزار می‌شود.
در ادامه از معلمان نمونه مدرسه حکمت تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند